#11 af Kris79 (slettet)
Skal vi følges gennem 80'erne?
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Kris79 (slettet)
re: Skal vi følges gennem 80'erne?
Sådan nu er jeg rykket fra halvfemserne ned til firserne ;) 89,6 ;)
13 år11. januar 2012 kl. 10:09
KarinaHadsten (slettet)
Hold da op vi er mange :-) Men lad os udnytte det og bruge denne tråd til at støtte hinanden. Min hjerne er nu ved at være klar over at jeg faktisk mener at jeg skal gøre noget nu. Altså det med ikke bare at gi efter og sige - det gør heller ikke noget hvis ikke jeg kommer igang i dag.
Sabotage-tanker har jeg læst om på et tidspunkt. Altså dem der hvor man i sådan en dialog inde i sit eget hoved får overbevist sig selv om at det ikke gør spor om man lige spiser den her lille ting. Jeg nægtede mig selv chokolade da jeg var nede at handle i går og i dag har jeg taget en kop te i stedet for en ekstra kop kakao. Jeg har en forfærdelig kakaoautomat på mit arbejde. Der gir jeg i starten mig selv lov til 2 kopper dagligt - en formiddag og en eftermiddagskop. Allerede kl 10 havde jeg lyst til anden kop, men valgte i stedet en kop te. Pyyh.
Jeg er også kommet godt igang med gulerødder. De mætter godt og er gode når man trænger til at køre i hovedet.
Det halter lidt med at drikke nok vand.
Flot med jer som har nået at tabe jer siden nytår. :-D
Sabotage-tanker har jeg læst om på et tidspunkt. Altså dem der hvor man i sådan en dialog inde i sit eget hoved får overbevist sig selv om at det ikke gør spor om man lige spiser den her lille ting. Jeg nægtede mig selv chokolade da jeg var nede at handle i går og i dag har jeg taget en kop te i stedet for en ekstra kop kakao. Jeg har en forfærdelig kakaoautomat på mit arbejde. Der gir jeg i starten mig selv lov til 2 kopper dagligt - en formiddag og en eftermiddagskop. Allerede kl 10 havde jeg lyst til anden kop, men valgte i stedet en kop te. Pyyh.
Jeg er også kommet godt igang med gulerødder. De mætter godt og er gode når man trænger til at køre i hovedet.
Det halter lidt med at drikke nok vand.
Flot med jer som har nået at tabe jer siden nytår. :-D
13 år11. januar 2012 kl. 10:54
bruger slettet
Jeg er også i 80erne. Er gået fra 87,5 til 84,3 kg. her efter jul, så jeg håber på snart at være ude af 80erne og nede i 70erne, men vil da gerne følges ad med jer andre så længe det varer....
13 år11. januar 2012 kl. 21:17
bruger slettet
Karina, har du prøvet at købe noget te som smager lidt sødt i stedet for kakaoen? Min veninde serverede noget te der hedder sweet lemon for mig og det smagte dejligt sødt, men jeg ved selvfølgelig ikke om det er muligt for dig på dit arbejde. Vi har også en kaffeautomat med varm kakao, men jeg har simpelthen nægtet mig selv den "fornøjelse" at drikke varm kakao her efter juleferien, fordi hvis jeg først går i gang, så er det svært at stoppe igen.
13 år11. januar 2012 kl. 21:23
adhdprinsessen (slettet)
Har klaret de sidste to dage kostmæssigt rigtig fint, selvom jeg ikke har tastet ind herinde.
Igår havde jeg for travlt på arbejde og i dag har jeg afholdt mødregruppe.
Jeg tænker at jeg i aften må taste ind på forhånd - jeg ved jo hvad jeg fx spiser til morgenmad og frokost normalt, og så kan jeg bruge mobilen til at taste mellemmåltider og aftensmad ind, hvis jeg ellers kan finde ud af det, det kunne jeg ikke igår, fnis.
Er nu helt af med mine sukkercrawings - det er fantastisk! Det slog mig i dag at jeg rent faktisk har noget slik liggende til min søn, som jeg havde glemt alt om - det plejer IKKE at være muligt i det her hus! For ikke at komme til at friste skæbnen tænker jeg alligevel at jeg vil smide resterne ud i aften, når han har fået lidt af det, så det ikke kommer til at ligge og friste en dag, hvor jeg har et svagt øjeblik:)
Ellers går weekenden med afslapning med mand og barn og det er vidunderligt for engangs skyld ikke at have nogen planer - overhovedet!! Jeg kan få læst min nyindkøbte bog SPIS MAVEN FLAD - SÅDAN GØR DU - jeg er allerede halvvejs og det er motiverende og dejlig læsning!
Igår havde jeg for travlt på arbejde og i dag har jeg afholdt mødregruppe.
Jeg tænker at jeg i aften må taste ind på forhånd - jeg ved jo hvad jeg fx spiser til morgenmad og frokost normalt, og så kan jeg bruge mobilen til at taste mellemmåltider og aftensmad ind, hvis jeg ellers kan finde ud af det, det kunne jeg ikke igår, fnis.
Er nu helt af med mine sukkercrawings - det er fantastisk! Det slog mig i dag at jeg rent faktisk har noget slik liggende til min søn, som jeg havde glemt alt om - det plejer IKKE at være muligt i det her hus! For ikke at komme til at friste skæbnen tænker jeg alligevel at jeg vil smide resterne ud i aften, når han har fået lidt af det, så det ikke kommer til at ligge og friste en dag, hvor jeg har et svagt øjeblik:)
Ellers går weekenden med afslapning med mand og barn og det er vidunderligt for engangs skyld ikke at have nogen planer - overhovedet!! Jeg kan få læst min nyindkøbte bog SPIS MAVEN FLAD - SÅDAN GØR DU - jeg er allerede halvvejs og det er motiverende og dejlig læsning!
13 år14. januar 2012 kl. 15:34
Kris79 (slettet)
hej igen - jeg har heller ikke tastet ind i går, sådan er det. Nogle dage bliver man bare så ophængt af ting og sager, så nu skyndte jeg mig at logge på mens jeg havde tid :)
Dagens vægt er 89,3 - så humøret er godt her ;) vægten lavede et lille ryk opad i forgårs, men jeg vejer mig næsten hver dag, så det kan man jo forvente. Overvejer at indføre ugentlig vejning, men jeg er bare så nysgerrig om morgenen.
held og lykke alle sammen - i er seje ;)
Dagens vægt er 89,3 - så humøret er godt her ;) vægten lavede et lille ryk opad i forgårs, men jeg vejer mig næsten hver dag, så det kan man jo forvente. Overvejer at indføre ugentlig vejning, men jeg er bare så nysgerrig om morgenen.
held og lykke alle sammen - i er seje ;)
13 år15. januar 2012 kl. 13:04
KarinaHadsten (slettet)
Annnja - jeg har også adgang til te, men det er bare ikke helt det samme. Og jeg kan ikke drikke det uden sukker. Jeg tillader mig selv 2 kopper kakao indtil videre og skærer måske ned til 1 på et tidspunkt. Men jeg går ikke ind for at nægte mig selv noget, for så bliver det pludselig bare mega interessant at få det. Så alt med måde er det princip jeg kører efter.
Kris79 - jeg kender godt det med at være for nysgerrig. Jeg vejer mig af samme grund dagligt. Og så må man tage de skuffelser det ind imellem gir med vægt der tager et hop opad. Så længe der er en faldende tendens på kurven herinde :-)
Kris79 - jeg kender godt det med at være for nysgerrig. Jeg vejer mig af samme grund dagligt. Og så må man tage de skuffelser det ind imellem gir med vægt der tager et hop opad. Så længe der er en faldende tendens på kurven herinde :-)
13 år18. januar 2012 kl. 11:31
bruger slettet
Det har bare generelt været en dårlig uge for mig rent madmæssigt og jeg har ikkr fået tastet min mad ind de sidste dage, men trods det er vægten alligevel gået ned. Jeg kan godt mærke at min mavesæk allerede er blevet mindre, så det er ikke de samme mængder af mad jeg kan spise mere.
Jeg har købt zumba til wiien, men mangler endnu at få taget hul på det. Jeg synes ikke at den ene gang om ugen jeg går til sport er nok, så mit mål er at bruge zumba et par gange om ugen. Jeg har også alle tre just dance og dem er jeg glad for, jeg har bare været lidt doven her på det sidste:-(
Karina, det er helt fint at man ikke nægter sig selv noget, det gør jeg normalt heller ikke men lige med hensyn til cacaoen er det nødvendigt for mig. Hvis jeg tager en kop, så bliver den hurtigt til to osv. Jeg prøvede at drikke lidt i sidste uge, men det tog bare overhånd, derfor er det , tror jeg, den eneste ting jeg nægter mig selv...
Jeg har købt zumba til wiien, men mangler endnu at få taget hul på det. Jeg synes ikke at den ene gang om ugen jeg går til sport er nok, så mit mål er at bruge zumba et par gange om ugen. Jeg har også alle tre just dance og dem er jeg glad for, jeg har bare været lidt doven her på det sidste:-(
Karina, det er helt fint at man ikke nægter sig selv noget, det gør jeg normalt heller ikke men lige med hensyn til cacaoen er det nødvendigt for mig. Hvis jeg tager en kop, så bliver den hurtigt til to osv. Jeg prøvede at drikke lidt i sidste uge, men det tog bare overhånd, derfor er det , tror jeg, den eneste ting jeg nægter mig selv...
13 år19. januar 2012 kl. 09:31
KarinaHadsten (slettet)
Jeg er simpelthen en klovn til at holde fokus på sund livsstil for tiden. Men efter en måned med stress og INGEN motion og ikke altid lige heldigt mad. Og med et udeblevet vægttab er jeg tilbage ved at jeg er NØDT til at få tastet alt mit mad ind i madital. Det virker - det ved jeg.
Efter et fantatisk efterår sådan rent motionsmæssigt har halvdelen af december og hele januar været noget sløvt. Men nu vil jeg igang igen. Slut med overspringshandlinger og dovenskab og dårlige undskyldninger.
Hvordan går det for I andre? Er I kommet ordentlig igang i det nye år. Hvordan er januar gået for jer?
Efter et fantatisk efterår sådan rent motionsmæssigt har halvdelen af december og hele januar været noget sløvt. Men nu vil jeg igang igen. Slut med overspringshandlinger og dovenskab og dårlige undskyldninger.
Hvordan går det for I andre? Er I kommet ordentlig igang i det nye år. Hvordan er januar gået for jer?
13 år1. februar 2012 kl. 08:18
trisam (slettet)
Jeg er kommet igang med træningen og har tabt 1 kg i januar..
Prøver at få trænet 1 time 3-4 gange om ugen..
Målet i februar er at få sat min portionsstørrelse ned og spise mere grønt--
Prøver at få trænet 1 time 3-4 gange om ugen..
Målet i februar er at få sat min portionsstørrelse ned og spise mere grønt--
13 år1. februar 2012 kl. 18:59