Må jeg sige hjertelig velkommen igen Kami.
Spændende du er flyttet til sverige, hvor i sverige bor du ? og hvor boede du før, er der stor forskel på miljøet ?
Tja jeg ka' godt se at det med sukkerafgiften hurtigt kan give nogle kg hvis man er "sliksyg" - og nu til LCHF - jeg synes den ligner meget en jeg kender son er skrevet af Niels Ehler LEV FEDT - bliv slank. (omega - metoden) .... men det kan godt være der er forskelle. Jeg har prøvet Niels Ehlers metode, men jeg synes ikke det var positivt at fylde kroppen med fedt, jo Kami jeg ved godt vi skal have noget fedt, det sunde, olivenolie og lign. samt nødder, men ikke så meget dyrisk fedt.
Jeg er spændt på at høre om dit nye liv både i sverige og med hensyn til at tabe dig,
Rigtig god vind :D
Blyant
#2 af Autum (slettet)
Siden sidst er vi flyttet til Sverige og her er der ingen sukkerafgift, så slik og søde sager koster næsten ingen penge. Det har jo nok lige kostet endnu et par kilo.
På slankefronten her oppe er det helt store LCHF (lave kulhydrater, højt fedt). Så meget at det er blevet godkendt til behandling for overvægt og diabetes 2 af socialstyrelsen.
Læs evt mere her om LCHF:
kostdoktorn.se
Så jeg har besluttet at det må testes. Så 14 dage fra i mandags skal jeg spise striks efter forskrifterne. Og det går fantastisk indtil videre. Har tabt 1 kg på de første 2 dage (ja det gør man på enhver kur), har det godt med maden, selv om jeg synes jeg voldæder i smør, er godt tilpas i kroppen, men igår inden atensmaden blev jeg let skidt tilpas, fordi jeg var vildt sulten, og jeg er vildt morgenfrisk uanset hvad tid jeg går i seng. Jeg supplerer selvfølgelig med vitamintablet og jern.
Er der måske andre der har prøvet?