Mange tak alle sammen for opbakningen.
Jeg laver lige samlet svar, det er lidt nemmere :)
Jeg er glad for jeres omsorg omkring mit lave Kcal indtag hver dag. Men først og fremmest kunne jeg aldrig finde på at blive ved hvis min krop siger nej. Jeg ved godt det ikke er sundt at tag så lidt med en så stor krop men det heller ikke sundt at spise så meget jeg har gjort før. Hvis det her skal lykkes for mig så bliver jeg nød til at give det en skalle nu her i starten (de første to måneder) Så skal jeg derefter på noget mere normal kost og få mig en normal hverdag.
Jeg er lige flyttet til Aalborg og får ingen besøg i november så det gør os at jeg ikke skal i byen i denne måned = intet alkohol.
Jeg har desværre ikke nogen vægt men ja det var eftermiddag og havde spist inden men jeg har en aftale med min læge at jeg kan komme derned og blive vejret når jeg vil også skriver de vægten ned så der bliver holdt lidt øje og jeg igen har nogen at stå til "regnskab" med :)
Jeg vil igen understrege hvis jeg er meget sulten så spiser jeg os selvom jeg har fået mine 1000 kcal men kan sige det sådan de første dage har gået rigtig godt men kan godt være om en uge jeg bliver utilpas og så skal være den første til lave min plan om men indtil videre vil jeg prøve at føle hvad jeg selv har lyst til, er det så slemt ? jeg kan da vel ikke blive syg at kun at spise 1000 kcal om dagen ? hvis man kigger på det jeg spiser så kan man da se jeg for mad.
#12 af Livsændring (slettet)
Det er først og fremmest en modig ting at stille sig op på vægten hos lægen, fuldt påklædt og måske med mad i maven. Så din vægt er nok ikke fulde 136 kg. Hvad siger din egen badevægt ved en morgenvejning?
Jeg tror såmænd ikke at et vægttabsprojekt vil blive surt for dig. Jeg tror du kan lære en masse. Lære at bruge et køkken (selv et thekøkken kan man godt lave fulde 3 retters menuer i), afprøve nye grønsager, kødstykker, og kombinationer af de to. Jeg syntes ikke det er vigtigt for dig at tælle kalorier og holde et stramt budget her i opstartsfasen. Det vigtige er at opleve mæthedsfornemmelsen med mere proteiner og langsomme kulhydrater, frem for den hurtigt overståede mæthed fra hurtige kulhydrater og mættet fedt. Du skal opleve at blive mæt for færre kalorier, og få lidt struktur i hvornår du spiser. Jeg tror du kan tabe meget vægt meget hurtigt ved blot at skifte junkfood og sodavand ud med balancerede måltider med fokus på protein og kulhydrat, og det uanset om du så indtager 1300 kcal eller 2000 kcal. Din forbrænding lige nu er tårnhøj på grund af din vægt og dit madindtag, så det kan du drage stor nytte af mens du får lært lidt om hvad du egentligt skal spise.
Held og lykke med vægttabet.