Ja, blyant! Det er svært, for man kan jo snildt komme til at indtage en hulens masse kalorier på ingen tid!
Men vi ved også godt, at det meget tit handler om mængder, ikke?
Jeg synes, du skal ha' lov til at hygge om dine børnebørn med en lille chokoladekage med reduceret kalorieindhold! Når den er lille, er der heller ikke så meget tilbage bagefter, som du måske kommer til at spise! Hvis du er en af de seje, kan du fryse halvdelen ned til næste gang???
Og lav nogle gode grovboller! Man kan efterhånden få uendelig meget groft mel, klid osv, så ungerne også får lidt sundt i de små maver! Frugt er jo desuden altid en vinder, eller lav små muffins, og lad dem hjælpe med at bage og pynte dem! Et sikkert hit!
Ja, jeg blev vidst lidt grebet af mine gode intentioner, men jeg håber, det hjalp lidt på hjertesukket!
Rigtig go' dag herfra :-)
#32 af fatty chick (slettet)
Jeg synes det er meget svært at fastholde et godt fødeindtag når jeg har gæster eller når børnebørn kommer på besøg. Man kræser jo lidt for dem - og SÅ ER DET SVÆRT, ikke selv at smage på godbiddene, jo jo jeg ved godt at jeg kan servere gulerødder og frugt for ungerne, men de vil gerne have chokoladekage og gode boller, ja det var mit hjertesuk :-/