Du kan sagtens lave varm mad der stadig er fattigt på kalorier. Og det tror jeg måske du burde gøre, for det lyder som om du er ved at køre surt i det.
Måske kan det være en ide at se en diætist der kan hjælpe med at sammensætte en god kostplan. Det gjorde jeg for noget tidd siden, og følte det var god inspiration.
Held og lykke.
#2 af Mrsjag (slettet)
Jeg er ved at være træt at kun at tabe lidt over et halvt kilo i ugen i gennemsnit :( Hvad gør I?
Jeg får som regel 1500kcal eller mindre om dagen, undtagen måske en dag om ugen..
Efter maditals beregning skulle jeg kunne spise ca. 2000kcal om dagen og stadig tabe godt et halvt kilo om ugen. Burde jeg så ikke tabe mig hurtigere ved at spise mindre?
Jeg følger ikke en fast plan, men har "regler" for hvilke fødevarer jeg må spise:
Nupo
Cheasy/Jogging yoghurt
Havrefras / havregryn med minimælk
Rugbrød med æg / makrel i tomat / hamburgerryg / light pikant ost / fast ost 20+ / torskerogn / engang imellem kartoffelspegepølse med max 12% fedt
Frugt og grøntsager, stort set alle slags
Jeg laver stort set ikke varm mad mere, for at spare på kalorierne. Nogle gange dog en blendet grøntsagssuppe.
Men jeg er ved at køre sur i det, savner "rigtig" mad :( og jeg ved at jeg skal fortsætte med at tabe mig mindst indtil nytår..