Hej shizzle.
Du er ikke voldsomt overvægtig, og behøver ikke at smide 14 kg.
Du skriver, at du formentlig vokser 6-8 cm endnu.
Det bliver nok i løbet af et år eller to.
Det fik mig til at regne lidt. Hvis du ender med at blive 176 - 178 cm høj, så er 60 kg altså for lidt.
Jeg syntes, at du skal nøjes med at smide 5 kg. Så har du en fornuftig BMI. (vægt / højde x højde)
Men selvfølgelig skal du sørge for, at få nogle fornuftige kostvaner, som dem de andre nævner.
Hilsen Foss
#12 af Foss (slettet)
- jeg cykler hver dag i skole, hvor der er 1 km hver vej.
- (I min forklaring bliver der taget højde for skolefrikvarterene).
Jeg spiser en lille portion Special K til morgenmad. (Formentlig kun 30 g da jeg føler mig mæt hurtigt om morgenen).
Så får jeg et stykke frugt kl. 10:00, rugbrød med pålæg kl. 12:00, en snack når jeg kommer hjem (usund snack hvis vi har noget, men min søster plejer som regel at have guffet det hele i sig. Hvis det er tilfældet spiser jeg intet).
Imellem klokken 17:00 og 18:00 spiser vi aftensmad, og det er så det.
Jeg drikker slet ikke Cola mere, kun vand og mælk. Jeg elsker mælk!
Jeg har et fitnesskort til et træningssted 4,5 km væk fra hvor jeg bor, men der træner jeg ikke så ofte fordi jeg arbejder rigtig, rigtig meget her i julen.
- Jeg har altid vejet mere end andre. Men min overvægt nu bunder meget i, at jeg har et dårligt selvværd. Siger man noget ondt om mit udseende, så trøstespiser jeg. For så tænker jeg at det hele også bare kan være fuldstændig ligegyldigt.
Hvis jeg keder mig spiser jeg også slik, hvilket er en meget dårlig vane..
Helt konkret sagt, så er jeg overvægtig fordi folk har såret mig, og fordi jeg har en dårlig dømmekraft.. :-(