Velkommen til og tillykke med din beslutning!!
Der burde altså være nogen, som fik indsamlet alle de herreløse kg som vi går og taber, ellers er der jo bare nogen andre som kommer til at samle dem op!!
Mht til dit kalorie-indtag passer det vel meget godt med hvad du har brug for når du kommer ned på din ønskevægt, så det er godt at få lavet nogle madvaner som passer til resten af livet ;0) Men lige nu ligger det måske lige i underkanten, men som du selv siger, så længe du får vitaminer nok og ikke føler dig sløv/ondt i hovedet burde det ikke være et stort problem. Du skal dog være opmærksom på at for lavt kalorieindtag ofte kan sætte vægttabet i stå, fordi kroppen går i forsvarsberedsskab. Hvis det sker, er der nogle som har succes med at tage en enkelt dag om ugen med et højere kalorie-indtag til at sætte lidt skub i systemet.
#2 af Fluffy82
Her tabte jeg mig yderligere 34kg. Jeg blev ikke den sprøde 17 årige, som jeg ellers naivt havde håbet på, men resultatet kunne gå an, når bare jeg huskede ikke at stå foran et spejl uden tøj på. Iflg beviser i form af billeder er jeg stadig i efteråret 2007 en slank midaldrende kvinde, i foråret 2008 lidt rundere, men stadig nogenlunde acceptabelt, hvis jeg huskede på ikke at tænke over det, og det var jeg god til at huske på! Efter det tidspunkt gik alt galt, og det meste af 2009 brugte jeg på at overbevise mig selv om at jeg vist skulle passe alvorligt på. En eller anden dæmon var dybt uenig (igen den forbistrede set point teori) - summa summarum, i september 2010 var jeg glad når det regnede... Ikke fordi 'I'll do my crying in the rain' (elsker den sang), men fordi min regnfrakke var det eneste overtøj jeg kunne passe, og den så for dum ud når solen, og ikke regnen, strålede ned. Jeg blev endeligt skubbet ud over kanten, den fede af slagsen, da en gammel ven på skype rosende konstaterede at nu var jeg da ved at lige mig selv igen. Avs. Var der nogen jeg ikke ville ligne, så var det da migselv!
DDV igen, men nu uden vægt. Jeg ville simpelthen ikke kende sandheden, men jeg gik støt men ikke spor roligt i gang med at skrælle kg af. Mit mål var at jeg ville kunne passe min vinterjakke igen, for ikke at tale om alt det andet tøj der lå der i klædeskabet og savnede mig. Fordelen var at jeg nu ikke skulle stå foran mit klædeskab og bruge tid på at vælge tøj om morgenen. Det var så nemt, for jeg havde i to år nægtet at købe mig noget nyt (og større) i forvisning om at så kunne jeg lære det, kunne jeg. Altså havde jeg nu et par hullede jeans og en forvasket tidligere sort tunikating + min ligeledes hullede stribede strikketrøje. Jeg kløede på til jeg kunne lyne min jakke igen. Uh var var det dejligt da det lod sig gøre. Tænk, nu skulle jeg ikke fryse mere :o)
Ind imellem kiggede jeg forbi forum på vægtkonsulenternes side, og via den fandt jeg herind og oprettede en profil. Jeg blev meget positivt overrasket over den varme og støtte i giver hinanden og blev hængende. Begyndte så småt at taste min mad ind, og skrev også en, skulle det vise sig, fiktiv vægt på, nemlig 85 kg. HA! Siger jeg bare. HA. I dag tog jeg mig sammen til at hoppe på min vægt. 90! Nå, gider ikke klynke. Der er mange magter der er større end jeg. Meget større. Jeg er sikker på at en af dem hedder 'Set Point'. Den viden kan jeg bruge til ikke at klandre mig selv. Ikke ærgre mig. For søren, jeg er 170 cm høj - det er et faktum. Jeg har endog stor tendens til overvægt - det er endnu et faktum. Sådan er livet åbenbart også. På den igen. Min metode er stærkt DDV inspireret med hjælp fra madital. D.v.s. at jeg ikke går 100% efter DDVs principper. Skulle jeg f.eks komme til at indtage lidt mere eller lidt mindre f.eks mælkeprodukter end man 'må', så fred med det. Bare jeg holder mig i omegnen af det fornuftige. Jeg spiser slet ikke sukker, kartofler, ris, pasta og næsten ingen brød. De sidste par uger har mit daglige kalorieindtag i snit ligget på 11-1200 kalorier.
Ind imellem kunne jeg tænke mig at belemre Jer med processens forløb og vil kun være glad hvis I skulle finde på at blande Jer :o) Også hvis nogen skulle have en mening om mit daglige kalorieindtag. Der står f.eks at min krop behøver et dagligt indtag på 1555 kal, men hvis kroppen ellers får dækket div. behov i form af vitaminer, mineraler o.s.v. og man ikke sulter, er det så et problem med færre?
Nok sludder for nu :o)