Hejsa, Det ser rigtig godt ud.... Dem tror jeg bestemt jeg kan lokkes til at prøve.. har vist ikke en food-process ting.. men har en blender... måske... nej.. går nok ikke er nok for sej for blenderen.. Må også snart ha' lavet den røremaskine... eller købt en ny... Men vil helst ha den gamle lavet.. Det er en KitchenAid jeg købte i USA, men til 110V, desværre kunne man ikke bare bruge den med en omformer som jeg troede.. er nemlig også forskel på Hertz'ene... øv... så den gik til... Skal have ny motor.. men modellen findes ikke i danmark.. så ingen motor... ak jeg arme mand... KitchenAid-service center danmark vil godt lave den óm til dansk støm... for 5000+ kr.... puha...
Ender nok med en ny Kenwood Major... Er bare slet ikke lige så flot... suk...
Nå, men var jo slet ikke køkkenmaskiner det her forum handler om :-)
Super at dig og trunten havde en god stund med kuglerne der... Glæder mig til at prøve dem... er sikker på de også vil gøre sig blandt mine to slikmunde der hjemme..
Michael.
#22 af Store_Michael (slettet)
Bandittøsen og jeg har lavet sunde havregrynskugler i en delightudgave.
De er super gode på trods af at jeg IKKE kan lide dadler.
Here goes:
Delightfulde havregrynskugler:
5 dl dadler uden sten
3 dl mandler
1 dl valnøddekerner
1 dl havregryn
Saft af ½ appelsin
1 vaniljestang
½ tsk kanel
½ tsk muskatnød
2-3 spsk kokosolie eller mandelolie
lidt kværnet peber
Kværn det hele i en foodprocessor til det er en samlet masse - kan godt være lidt besværlig, men det er det værd:o)
Så skal de bare trilles til små kugler og evt. rulles i kokos.
Vi lavede ½ delen uden kokosmel. Og de fungerer også super.
De smager ikke som mine normale havregrynskugler af mormors opskrift, men de er dælme gode på en hel anden måde på trods af at jeg ikke kan lide dadler. Datteren på 4 var også solgt :o)
Det er ikke sidste gang vi laver dem.