Støttegruppe uge 13

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#1
Støttegruppe uge 13
Så er der jo mandag igen og vægten kalder...
Men åh nej der er sneget sig 700g. på siden sidste mandag...
Det må der gøres noget ved!!!
Jeg har valgt de næste par uger at følge en kostplan fra en diætisk så må vi se hva der så sker.

Go uge til alle
Rikke
15 år23. marts 2009 kl. 06:54
#2
re: Støttegruppe uge 13
Ja, her er der kommet 2 kg på vægten og 4 cm på taljen siden i går, men det kan jo ikke passe! Jeg nægter at skrive det ind og regner med at de er væk igen i morgen.
15 år23. marts 2009 kl. 08:36
#3
re: Støttegruppe uge 13
Hejsa!

Jeg er jo ny her :)
men springer gerne med i denne støttegruppe... sig lige til hvis leg gør/skriver noget forkert her eller der :)

Jeg er løbende blevet vejet/målt siden november... så skal lige finde mine papirer på jobbet over hvad de faktiske tal er.

Jeg hænger mig ikke så meget i vægten og vejer/måler mig blot en gang om måneden... Men håber da at jeg kan være med i de ugentlige støttegrupper alligevel :) Der ud over er mit fokus ikke på vægten, men på mit udseende, mine centimeter og mit tøj :) Vægttabet er så bare en ekstra bonus for mig :)

Jeg glæder mig meget til denne uge... Jeg glæder mig over at jeg nu tager ansvar for mig selv og at jeg har tingene under kontrol (ok.. denne kontrol-mani arbejder jeg lige på at afvænne mig fra). Det er skønt når jeg har kontrol over tingene... men når jeg så ikke har kontrol, så vælter hele tårnet for mig... Nå men Jeg vil i denne uge fokusere på at få mine 3x30 min. træning. Lytte til min krop og mærke efter hvilke positive signaler den sender til mig, når jeg passer mine måltider.

Lige nu har jeg det rigtig godt, og den fornemmelse/følelse vil jeg arbejde på at bevare :)

@Belfast. Det lyder spændende med kostplanen, er det en du har fået udarbejdet specielt til dig? jeg håber det giver pote for dig :)
15 år23. marts 2009 kl. 08:37
#4
re: Støttegruppe uge 13
I denne her uge vil jeg også tage mig sammen og ikke spise junk hver 2. dag!
Om 10 minutter vil jeg spise min havregrød og så tage bussen ud til svømmehallen. Det er ret kedeligt at svømme alene (min veninde kan ikke i dag), men hvis jeg udskyder det, så bliver det aldrig gjort.
15 år23. marts 2009 kl. 08:48
#5
re: Støttegruppe uge 13
Wee endnu en uge går igang. Denne uges mål for mig er at komme under de 80 kilo. Vil så inderligt gerne se at der kan stå noget andet end 8 først.
I denne uge skal jeg se om jeg kan få lavet mine øvelser hver dag. Jeg er gået i kast med at lave armbøjninger - og dette skal der trænes videre på. (Jeg vil kunne lave RIGTIGE armbøjninger inden sommer, da bedstemor armene gerne må forsvinde)
Derudover bliver ugen svær angående mad da jeg ikke er hjemme hele ugen. Skal spise ude næsten hver aften hvilket kan blive et stort problem.

Håber alle få en god uge.

Marie
15 år23. marts 2009 kl. 09:53
#6
re: Støttegruppe uge 13
Den næste tid bliver lidt fesen fra min side... Jeg har i fredags fået en laseroperation i øjene så jeg må ikke dyrke motion i en mdr. JA EN HEL MÅNED :( Da der er noget i i øjet der kan springe op hvis jeg gør det. Så det bliver en hård kamp de næste uger, da motion betyder meget for mig i hverdagen, dyrker min. 1 time om dagen - så allerede nu er jeg en smule rasløs. Så der bliver især fokos på maden i den kommende tid så der ikke sniger sig noget på!!!!
15 år23. marts 2009 kl. 11:56
#7
re: Støttegruppe uge 13
Det er en kostplan der indeholder1200kcal. pr. dag
Der er forskellige muligheder for hvordan man intager de forskellige kcal. så det behøver ikke være ensformigt!
Her første dag går det rigtig godt og jeg har ikke "snydt"
Rikke
15 år23. marts 2009 kl. 12:33
#8
re: Støttegruppe uge 13
Jeg vil meget gerne under 66 kg i denne uge. Jeg vil også gerne helst ud og løbe to gange mere i denne uge.

Jeg løb ellers mit mål i går!!! 30min! Jeg løb 30 MINUTTER efter højst at kunne løbe 5 i januar! Hvor fantastisk er det ikke?

Men med maden har det været lidt op og ned. Jeg går og småspiser hele tiden og det burde jeg ikke gøre. Det er jo mange kcal det bliver til sidst. Det får mig også til at tænke på mad hele tiden, og det er jo ikke det eneste i livet ;)!
15 år23. marts 2009 kl. 13:50
#9
re: Støttegruppe uge 13
Jeg har taget 700 gr. på siden sidste uge, så nu må jeg til af finde fokus igen. Det er rigtig øv at skulle skrive + vægt istedet for - vægt. Jeg har dog købt en ny vægt, der også måler fedt%, så måske vil det hjælpe mig i den kommende tid. Det ville være rart at se fedt% gå. Er der nogle af jer der har erfaring med en vægt der vejer både vand% og fedt%. Tillykke til jer der har tabt jer. og til jer andre. Hold bare fast i målet. Hvis vi støtter hinanden, så skal vi nok nå det. :o)
15 år23. marts 2009 kl. 19:26
#10
re: Støttegruppe uge 13
Hej.

Jeg er ny men vil også meget gerne være med her, det tror jeg er en god ide.

Jeg har fået en madplan som min veninde følger og nu skal der ske noget. jeg har en dreng på 1½ år og nå desværre nok se i øjnene der er kommet ca 20 kg mens jeg har været på barsel.
15 år23. marts 2009 kl. 20:22



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });