Jeg vil sige at det er en virkelig god investering at købe et par ordentlige løbesko, med eftertryk på virkelig! For hvert skridt du tager sender du stød gennem din krop dvs. knæ, ryg, hofter virkelig får læs på. Det er disse stød man skal undgå med et par ordentlige sko. Godt være du ikke umiddelbart kan mærke noget, men pludselig sidder smerten der bare.
Har selv et par Nike jeg er utroligt glad for, føler at jeg løber i luften og det gør det så meget mere behageligt at træne hvis man ikke hele tiden kan mærke ubehag i fødderne! Jeg har valgt et kendt mærke fordi jeg stoler på at de kendte firmaer trods alt har noget ekspertise, da de også leverer til professionelle og derfor er der en vis kvalitetssikring. Før havde jeg også et par no-name, men fik som dig også ondt i fødderne blot ved Aerobic indendørs. Bruger også mine løbesko på løbebånd, men at løbe på bånd er meget mere skånsomt end at løbe i naturen/på vej, da der udenfor er naturlige forhindringer, såsom småsten, kantsten, knolde osv.
Vil sige at 1000 kr. er ingenting ift at det er ens krop det gælder! Prøv desuden løbesko om aftenen, da de under ingen omstændigheder må stramme, helst skal de faktisk være en str større end det man plejer at bruge! Find en butik der er behjælpelig med at finde de rette sko.
Får man skader, vil det medføre begrænsninger i ens fysiske præstationer og det ville jo være den stik modsatte effekt af det man ønsker!
;)
#2 af Jegkanogjegvil (slettet)
Jeg kan godt løbe på stedet og løbe på løbebånd, men når jeg løber udenfor, så får jeg forbandet ondt under mine fødder.
Jeg løber 2 x ugentligt på græs, grusstier, skovbund og kun lidt asfalt. Jeg løber 10-15 ad gangen.
Jeg har helt almindelige billige noname løbesko, som jeg både bruger inde, på bånd og ude. Men som sagt, gør det kun ondt under fødderne når jeg løber ude. Under trædepudderne både på hæl og fodsål, for at være mere præcis.
Nye sko ville nok være en ide, men jeg har simpelthen ikke råd til at give over 1000 kr for et par sko.
Mon der er nogen der har en ide til billige sko, eller andre gode råd? Nogen der har oplevet noget lignende?
Takker på forhån :)