Grønt - vild med den nye opstilling

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Grønt - vild med den nye opstilling
Hej Lone

Jeg vil bare lige tilkendegive min begejstring, for den nye visning under grønt. Det er godt nok smart!
14 år3. maj 2011 kl. 17:51
re: Grønt - vild med den nye opstilling
Min grønt-værdi er ikke så høj (og forskellig) i dag, men jeg vil også mene, det ser super ud! :)
14 år3. maj 2011 kl. 17:54
Fedt :-)

Lunaba > ja, du har ret, kategorierne er lidt forskellige fra før.

Mandler, nødder og tørret frugt tæller ikke længere med, da jeg er blevet opdateret på, at dette ikke længere tæller med under rådet for frugt og grønt (det 1. af de 8 kostråd). Det har det ellers gjort i en periode.
Kan det passe, at du har spist noget af dette, som så nu ikke tæller med? Ellers er der en kategori, som ikke er korrekt angivet. Jeg vil meget gerne kigge videre på det, hvis du ikke kan få det til at passe med, at det er mandler osv. der ikke tæller med. Vil du give en tilbagemelding på dette? :-)

Juice tæller til gengæld med (men kun med max 100g om dagen ... ligesom rådet rigtigt hedder).

Mvh Lone
14 år3. maj 2011 kl. 18:18
Lone - Jeg tror det passer :)
Og det er altså super, den nye inddeling! Også med de 100 g juice, det er også rart at få med :)

Tommel helt op!
14 år3. maj 2011 kl. 20:37
Super, så hvis noget ikke bliver regnet rigtigt fremover, er det fordi varerne er placeret i de forkerte kategorier.

Så må I endelig lige give et praj :-)
14 år3. maj 2011 kl. 20:52
Hej Lone

200 g juice går ind med 200 g frugt her til morgen, skulle der ikke kun gå 100 g af dem ind under frugt og grønt?
14 år4. maj 2011 kl. 08:35
Jo, jeg havde fået hevet det samlede tal ud. Det står nu til max 100 gram pr. dag. Tak for opmærksomheden :-)

Mvh Lone
14 år4. maj 2011 kl. 15:54
Jeg vil også stærkt bifalde den nye opdeling af frugt og grønt. Mange tak for endnu et godt initiativ, Lone!
14 år5. maj 2011 kl. 12:37
Jeg kan se at kartofler ikke går ind som frugt og grønt - er det en fejl eller bare mig der er langsom? :)
14 år5. maj 2011 kl. 13:53
Kan der henvises til en liste, der deler grøntsagerne op i grove og fine grøntsager?
14 år5. maj 2011 kl. 16:13

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...