Hej og velkommen til programmet :-)
Madital beregner motion pr. hele dage - også selvom man kun har indtastet for få timer. Forbrændingen udregnes på følgende 3 måder:
1) Hvis ikke du benytter at indtaste motion tager programmet udgangspunkt i det du har sat i din profil (se under Profil>ret profil). I det du benævner som udgangspunkt er allerede de moderate og hårde timer, som du har indtastet i profilen. Derfor det høje aktivitetsniveau.
2) Hvis du har indtastet for nogle timer - lad os sige 10 - så vil programmet beregne de 10 timers forbrug men lægge de resterende timer i døgnet - i dette tilfælde 14 - oveni. Dette vil programmet altid tage som 8 timers søvn og resten stillestående arbejde.
Dvs. programmet beregner ikke i dette tilfælde ud fra det, du har sat i din profil - derfor ændres tallet ikke, når du ændrer i profilen.
3) Hvis du har indtastet for alle døgnets 24 timer vil du få det mest sigede resultat. Det kan være lidt omstændigt, men du får hjælp ved at kunne oprette såkaldte motionslister - f.eks. "tirsdag" eller "træningsdag" eller "rengøringsdag". Se under Motion.
Du er altid velkommen til at spørge igen - både med uddybende og andre spørgsmål :-)
Vh Lone
#2 af Lone (administrator)
Jeg har prøvet både at tilføje/fjerne aktivitet under profilen, men intet ændres.
Det skal lige siges at jeg er kvinde, 156 høj, 66 kg og skal tabe mig ca 10kg.
Ved godt at man skal tilføje inaktive timer under motion, men at jeg som udgangspunkt skulle have brug for over 2000 kalorier, virker lidt overdrevent.
Hvorfor ændres talet forøvrigt ikke når jeg retter i aktivitet i profil?
kh ny bruger