Uenigheder

Du læser en tråd i debat > kost


#1
Uenigheder
Hej miss og Elsebeth

Jeg kan se, at I er ved at blive temmelig uenige omkring en tastefejl eller fortielse. Jeg synes, det er ærgeligt, hvis det betyder, at I kommer til at skubbe hinanden væk fra siden. Jeg oplever jer begge som meget vigtige for det virtuelle fællesskab omkring madital. Og jeg vil virkelig savne jer hver især.

Derfor vil jeg råde jer til at lade uenigheden ligge. Jeg tror godt, at man kan skrive halvtreds og mene halvfjerds, når man er ivrig efter at fortælle - men muligheden er også til stede for at lyve om sin vægt.

Som jeg opfatter miss, er hun en helt almindelig pige med en temmelig sød tand, som har brug for lidt hjælp til vægten, her op til sin store dag.

Hilsen Asta Elise
18 år22. april 2006 kl. 14:00
#2
re: Uenigheder
Jeg er helt enig i, at vi ikke skal skændes på nogen måde. Jeg har meget stor tillid til at vi kan hjælpe og støtte hinanden, men det er en forudsætning at tilliden går begge veje.
Jeg blev meget skuffet over at falde over indlæggene i gomotion, og jeg er ikke i tvivl om at det er den samme person, vi taler om, men det kan Miss jo be- eller afkræfte.
Jeg vil stadig gerne hjælpe, hvis jeg kan, men ikke med noget direkte sundhedsskadeligt.

Det er flot, at du bliver her, Miss. :o)

Elsebeth
18 år22. april 2006 kl. 14:43
#3
re: re: Uenigheder
Jeg ved ikke hvorfor Elsebeth bliver ved med at vade i at jeg er en eller anden fra en hjemmeside hun kender???
Jeg kender ikke den side og jeg er ikke anoretiker..Bare fordi man kom til at taste forkert,bliver man pludselig stemplet som værende anoretiker;for meget!

Asta Elise,du har ret jeg har en sød tand og det er derfor at jeg har brug for hjælp..Og tro mig,der skal meget mere til for at skubbe mig væk fra siden..
18 år22. april 2006 kl. 15:28
#4
Uenigheder eller problemer....
Jeg kunne ikke lade være med at søge på Miss under gomotion.dk, og må sige - Elsebeth - jeg tror desværre du har fat i noget.
For det første er sproget det samme sms-sprog. For det andet er det en pige på 20 der er 174 høj, som vejer 55. For det trejde er det også en pige, der småspiser cornflakes, og for det fjerde er det også en, der vil tabe sig hurtigt. For det femte, drikker hun nogle dage også kun te og for det sjette, så er mange ting bare helt ens.

På gomotion skriver hun dog dette :



10-03-2006 21:12:28
j har et seriøst,problem som j,nu efter snart 2 år,gerne vil gøre ngt v..håber I ka og gider hjælpe mg uden at dømme ell komme md dumme kommentarer..


Mit problem r at j har lidt a anoreksi i snart 2 år....j har haft d kanon godt,uden blackouts ell andet..mn nu vil j gerne spise igen(ka ik fortælle årsager tl d),mn r bange for at tage på..
Hva ka j md rent samvittighed spise uden at d blir for mgt og j tar på???
J har ik spist kød i 16 år og hader mælk og mælkeprodukter,så de r udelukket...j vil li si at på nuværende tidspunkt drikker j 4 kopper te md mgt sukker
Plz hjælp mg,j vil ik være anoretiker resten a mit liv og j har ik brug for prof hjælp,så tynd r j nu ik


Hende på gomotion hedder Miss Anonym. Jeg ved ikke om miss og miss anonym er to og samme person. Hvis ikke, så har I mange ens problemer, og du -miss kunne evt. høre hende på motion.dk hvad hun gør mod sin oppustede mave, og sine problemer. Kunne være i kunne hjælpe hinanden, når I har så mange ens problemer.

Hvis du er en og samme person, synes jeg du skulle opsøge din læge. Det er vigtig at få noget professionel hjælp i din situation.
Det er fint man skriver for at få hjælp til at tabe sig naturligt, og hvis man har problemer skal vi nok hjælpe alt hvad vi kan. Men det duer ikke at lyve om sin vægt, slet ikke når det er sundhedsfarligt.

Grunden til jeg farer lidt op er, at min gode venindes søster gik i klasse med en der døde af spisefortyrrelser.

Jeg håber ikke du har noget problem, men meget tyder desværre på det.

Ønsker dig held og lykke og håber virkelig på det bedste for dig.
18 år22. april 2006 kl. 15:43
#5
re: Uenigheder eller problemer....
nu er jeg så småt ved at blive godt sur! Jeg lyver ikke og jeg lider ikke af noget!

Hvis I ikke gider at hjælpe.så lad vær...Jeg gider ikke høre mere på jer..

Tak for jeres såkaldte 'støtte'..rart at se at I gør så meget for at hjælpe en person i nød..

Held og lykker med jeres vægt tab...håber I ka 'støtte' hinanden
18 år22. april 2006 kl. 16:24
#6
re: re: Uenigheder eller problemer....
Rolig miss. Jeg har ikke skrevet at du lyver. Hvorfor bliver du så sur?
Skrev blot der er en person, der med samme problemer som dig inde på gomotion. Nok mange flere problemer end du så har.
Måske kan I støtte hinanden mht cornflakes og te og alle de andre ens problemer I har.
Lad dog være med at blive så sur, det er der jo ingen der får noget ud af.
18 år22. april 2006 kl. 16:37
#7
re: re: re: Uenigheder eller problemer....
hej Miss
jeg kan godt forstå at du blive sur jeg vil gerne hjælpe dig
18 år22. april 2006 kl. 17:02
#8
Problemer
Hej alle

Okay - jeg ser nu,at det ville klæde miss at være en lille smule ærlig. Problemet er vist slet ikke overvægt, men nærmere fejlernæring med deraf følgende oppustet mave.

Sådan en mave kan man ikke slanke væk - man bliver nødt til at spise sundt og varieret og også tage nogle kilo på. Men jeg kan ikke se, hvad vi kan hjælpe miss med gennem madital. Vi kan ikke hjælpe dig til at få mellem 1500 og 2000 kalorier dagligt, når du ikke vil. Vi kan ikke forhindre dig i at slide din krop i stykker, hvis du selv er ligeglad.

Jeg føler mig virkelig rådvild.

Hilsen Asta Elise
18 år22. april 2006 kl. 18:07
#9
re: Problemer
okey - der er tydeligvis nogle uenigheder her. jeg har læst links'ne til gomotion, og ja - jeg kan de godt se at det lyder som samme person. men når nu miss siger hende og miss anonym ik er den samme, skal vi så ik bare lade det være sådan? jer der ik vil støtte miss med "farlige" råd eller støtte en sundhedsskadelig livsstil - kan i så ik bare overse de tråde hun laver? miss skriver og spørger om gode råd, og har gjort det klart, at hun ik vil have beskyldninger om hun er anoretikker. om så hun er det eller ej. jeg synes at jer der diskuterer med miss skal "holde jer fra hende" - nu har i tilkendegivet jeres meninger, og det er ikke det hun vil høre, så er der ikke mere at gøre ved det. denne side er til for at STØTTE hinanden, og bakke hinanden op, ikke til at anklage folk for noget, om så i har ret i jeres anklager eller ej. jeg kan godt forstå at i bekymrer jer, men for mig lyder det som om det er efterhånden er gået mere op i, hvem der har ret, og at i bare vil have miss til at indrømme hun er miss anonym fra gomotion. lad som sagt miss være i fred, det hjælper som sagt ikke.
miss, hvis ik du er miss anonym, så håber jeg du klare dit vægttab inden din store dag! :) og giv endelig lyd om hvordan det går. men husk også at denne side er til for en bedre livsstil, så hvis du ikke ønsker at få det efter dit bryllup, så er det måske ikke den bedste side for dig - ment på den måde, at de råd der bliver givet herinde, er ikke såkaldte slank-dig-så-hurtigt-som-muligt-råd, men mere spis-og-lev-sundt-råd.
håber ikke jeg fornærmer nogle ved dette indlæg, og håber diskussionen ku ta en ende her!
18 år22. april 2006 kl. 20:18
#10
re: re: Problemer
Hej Alle,

Jeg er ikke ude på nogen form for ”ballade” og jeg håber da heller ikke, Miss går sin vej. Det var ikke ment som en provokation, men som en konfrontation – og en udstrakt hånd. Jeg synes, det er vigtigt, at vi, tykke som tynde, kan hjælpe hinanden, hvis muligt.

Elsebeth
18 år22. april 2006 kl. 21:18



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });