Rugbrød?

Du læser en tråd i debat > gode råd


#1
Rugbrød?
Har kigget på rugbrød og det jeg så havde helt vildt sukker indhold. Diabetes foreningen anbefaler max 5 g. pr 100 gram brød. Var i Super Best og da var det normalt med 30- 40 gram i de produkter jeg kiggede på.....uha uha.Hvad mon er lødigt?
11 år25. marts 2013 kl. 14:30
#2
re: Rugbrød?
Jeg tror du har læst forkert. Jeg har 3-4 forskellige slags rugbrød i skabet, og alle indeholder mellem 30 og 40g kulhydrat, hvoraf 2-5g er sukkerarter :)
11 år25. marts 2013 kl. 14:40
#3
re: Rugbrød?
Hej Calcit.
Jeg har selv kigge på rugbrødet. Det jeg har er Fuldkornsrigt rugbrød fra koberg. Det står at kulhydrater er på 40 g, men når man læser længer nede står der heraf sukkerarter 4 g. Det læser jeg som sukker i rugbrødet. der er også fiber i og andre gode ting håber jeg.
11 år25. marts 2013 kl. 14:48
#4
re: Rugbrød?
jamen jeg leder efter noget jeg kan bruge.....ved godt noget er sukkerarter men det er jo helt vanvittigt.
11 år25. marts 2013 kl. 17:42
#5
re: Rugbrød?
Brød indeholde jo en del kulhydrater, og lidt sukker, da det er dét gæren lever af for at hæve dejen. Men kulhydrater er jo ikke nødvendigvis sukker, det er kun en del af kulhydraterne som er sukker - derfor er det udspecificeret i "heraf sukkerarter" på de fleste varedeklarationer.

Så hvad er det helt præcist du leder efter, og hvad er det helt præcist du mener er vanvittigt? Du skriver det jo egentligt så fint i det første indlæg: Diabetesforeningen anbefaler, at der ikke er mere end 5g sukker pr. 100g brød - det er jo ret let at se, om et brød lever op til det, ved at se på "heraf sukkerarter" på deklarationen? :)
11 år25. marts 2013 kl. 17:53
#6
re: Rugbrød?
men tilfældigvis har der været nogen dage uden og der har vægttabet reageret posetivt.
10 år1. maj 2013 kl. 15:39
#7
re: Rugbrød?
Alternativt kan du jo lave dit eget rugbrød? Hvis du vil undgå (så mange) kulhydrater, så er stenalder brød en god ting eller LCHF rugbrød.

Dette er et godt rugbrød - og hun har også andre gode opskrifter på brød ;-)

madbanditten.dk
10 år1. maj 2013 kl. 20:27
#8
re: Rugbrød?
ikke helt tosset....savner det faktisk ikke lige nu....
10 år1. maj 2013 kl. 21:19
#9
re: Rugbrød?
hej Calcit
fakta har rugbrød med 39gram kulhydrat, her af 4,0gram sukkerarter.
mærket hedder: Schwarzbrot, dansk

aldi har rugbrød med 36 gram kulhydrat, her af 3,5 gram sukkerarter. mærket hedder: guldvang fuldkorns rugbrød.

10 år2. maj 2013 kl. 09:16
#10
re: Rugbrød?
kender godt Aldi´s men handler der ikke så tit grundet afstanden. Men muligt mine smagsløg er meget sarte over for kulhydrat.
10 år2. maj 2013 kl. 10:52



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });