Motivation savnes, startknap søges!

Du læser en tråd i debat > gode råd


#1
Motivation savnes, startknap søges!
Jeg er en af sidens første fan's -perfekt til mig og jeg tabte mig så flot på en sjov måde. Nu er der gået nogle år og jeg har taget næsten alt på igen. Jeg har det sidste år taget tilløb flere gange og rettet "mine mål" til af flere gange, men det bliver ikke til noget. Er der nogen der har råd til evt. motivations-input? Det er tilsyneladende ikke nok at vide hvor meget det fylder i min bevidsthed, og at vide at det er det første og sidste jeg tænker på hver dag.
11 år20. juli 2012 kl. 11:20
#2
re: Motivation savnes, startknap søges!
Det hjalp mig, at jeg satte mig ned og lavede en liste over fordele og ulemper ved min nuværende livsstil og ved at gå i gang med en livsstilsændring. Da jeg havde lavet de 2 lister, kiggede jeg på dem, og vurderede 100% ærligt, om jeg var klar til at overkomme de ulemper som stod på "ny livsstil"listen, og klar til at opgive de fordele der stod på "nuværende livsstil"listen.

Hvis du ikke er klar til ændringen, så er det i min optik ikke værd at starte op, give op, og blive skuffet :)
11 år20. juli 2012 kl. 11:29
#3
re: Motivation savnes, startknap søges!
Måske ændrer du for meget for hurtigt og derfor kan du ikke holde skansen.

Vælg f.eks. 2 punkter som du i 4 dage vil gøre anderledes end du plejer. Og ikke nødvendigvis noget stort, f.eks. sørge for grøntsager til aftensmaden eller gå en tur på 10 min eller taste et måltid om dagen ind eller hvad ved jeg.

Når de 4 dage er gået så putter du 2 nye ting på. Reguler hen ad vejen. Måske skal der kun en ting på hver uge eller måske opdager du, at du er gået for hurtigt frem og må lige træde et skridt baglæns.

Når du nu har taget meget af vægten på igen, kunne det jo godt tyde på, at du ikke fik lavet en stabil ændring, men en midlertidig ændring. Husk at du skal leve med din nye stil længe - måske altid - så du skal kunne holde til det og ikke mindst kunne holde det ud.

11 år20. juli 2012 kl. 17:37
#4
re: Motivation savnes, startknap søges!
Tak for jeres input, jeg vil se om jeg kan komme op på hesten igen.
11 år24. juli 2012 kl. 09:29
#5
re: Motivation savnes, startknap søges!
GurliB, jeg har også problemer, men det er ikke motivationen der fejler noget. Jeg kan bare ikke finde ud af hvad det er jeg gør forkert, som gør at jeg hele tiden svinger meget i vægt. (Når jeg skriver meget, så er det 1 kg i plus/minus, og det synes jeg er meget når man har udgangspunkt i at jeg lever så sundt - synes jeg da).
For mig er det store problem, at jeg spiser for meget på én gang. Og det duer bare ikke, for kroppen kan ikke følge med det man hælder indenbords, og så lagrer det fedtet på sidebenene til "sløjere tider". Jeg er så træt af at jeg ikke kan bryde det mønster - for det er ikke en vane, men et mønster.

Jeg håber inderligt du finder motivationen frem igen. :)
11 år24. juli 2012 kl. 09:37
#6
motivation
Hey med dig
Motivation er jo mange ting ,men her i huset er vi af flere gange motiver hinanden med at når vi har tabt eller været på motion fundet en lille ting , som vi kunne have glæde af . det kunne være alt fra yndlngs parfumen til frokost på yndings resturanen , og det har holdt vores motivation oppe knus og god vind
11 år31. juli 2012 kl. 16:37
#7
re: motivation
Tusinde tak for jeres svar :) Motivationen er nu i top efter jeg fandt noget på nettet som kunne give mig sparket. Selv om det ikke var noget nyt jeg fik at vide, skal man nogle gange have penslet tingene ud på en ny måde før aha-oplevelsen slår igennem. Jeg sender det link der gjorde det for mig, så hvis man forstår engelsk, har lidt tålmodighed, kan afse 37min og kan se bort fra den amerikanske næsten-i-overkanten-fremlæggelse, så har han en super fin vinkel på hvor let kursen kan ændres, ikke kun mht. vægt. Linket kommer nedenfor, men der findes rigtigt mange andre motiverende videoer derude som er værd at søge efter. Håber det bare giver én af jer et spark også, nu i har været søde at give mig jeres råd. youtube.com
11 år13. september 2012 kl. 09:22
#8
re: motivation
PS: Vigtigt at se videoen færdigt og uforstyrret, selv om det i starten måske synes u-relevant
11 år13. september 2012 kl. 09:56
#9
re: motivation
Det er meget spændende - og simpelt. Alligevel er det så svært i det daglige, ik? Fordi vi har en masse overbevisninger og ideer om, hvordan virkeligheden burde være, fremfor at forholde os til virkeligheden ;-)
11 år13. september 2012 kl. 19:25
#10
re: motivation
Madital er et perfekt reskab til at fastholde motivationen. Er sikker på at havde det eksisteret tidligere ville det have gjort en forskel til ikke at lade stå til...ikke mindst når ting i ens liv var uundgålige....
11 år13. september 2012 kl. 23:26



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });