Morgenmad

Du læser en tråd i debat > gode råd


#1
Morgenmad
Hej
Jeg har brug for gode råd til hvad jeg skal spise om morgenen. Lige nu spiser jeg et lille stykke rugbrød med ost og drikker ca. ½ glad appelsinjucie, men i følge kalorietabellen er det ikke nok. Hvad er en god og rigtig morgenmand?
12 år12. marts 2012 kl. 17:08
#2
re: Morgenmad
Jeg spiser heller ikke 'nok', får en omgang havregrød lavet på mælk.. Men det passer godt til mig, så det er godt nok for mig :)
12 år12. marts 2012 kl. 21:25
#3
re: Morgenmad
Jeg spiser næsten altid yoghurt med havregryn og frugt. Det mætter meget og giver både protein, kostfibre, calcium og vitaminer.
Hvis ikke jeg tager yoghurt så bruger jeg mælk, skyr, fromage frais, kvark eller græsk yoghurt.

Nogen gange spiser jeg også bare havregrød med rosiner og nødder eller rugbrød med æg eller andet pålæg.
12 år13. marts 2012 kl. 21:27
#4
re: Morgenmad
Jeg laver smoothies, putter hvad jeg har i frugtskålen i, fx. pære, banan, æble, ananas, blommer etc, og så nogle frosne bær fra fryseren (vejer det hele, så jeg kan taste det ind bagefter her...), + putter 100 ml a38 i og 50 ml minimælk, blender det hele. Det smager fantastisk, der er godt nok ikke mange kalorier i, men mæthedsfølelsen varer længe, og så er der plads til en formiddagsfrugt eller lidt brød inden frokosten.
11 år5. maj 2012 kl. 01:34
#5
re: Morgenmad
a38 1%fedt.
1 teske hørfrøolie.
noget frugt
11 år5. maj 2012 kl. 10:31
#6
re: Morgenmad
Jeg spiser heller ikke nok i forhold til madital's anbefalinger, men spiser så jeg er mæt op til første mellemmåltid om formiddagen uden problemer.. Og har ikke tænkt mig at spise mere end hvad min krop siger, bare fordi nogle tal på en hjemmeside siger anderledes.

Jeg spiser som regel 2 stk knækbrød (Fiber balance med 24g kostfibre pr. 100g) med pålæg, og så et æg ELLER frugt. Og det er så rigeligt for mig...
11 år5. maj 2012 kl. 20:38
#7
re: Morgenmad
Jeg er så også en af dem der ikke spiser nok om morgenen. Men efter at have spist en skive rugbrød med ost eller pålæg og lidt frugt, så er der altså ikke plads til mere i min mave.

Jeg tror ikke du skal tage det så tungt hvis du ikke spiser nok efter anbefalingerne, det er vigtigere at du selv mærker efter om du er mæt og om det virker for dig.
11 år6. maj 2012 kl. 08:49
#8
Re: Morgenmad
Jeg tror heller ikke jeg får nok.
Jeg spiser mellem 90-100 g. yoghurt om morgenen, måske lidt rosin (omkring 15-20 g) eller samme gram tørret papaya, ananas og melon, og så drikker jeg vand til.

Jeg spiser det omkring klokken 7, og sulten melder sig så småt omkring klokken 10-10.30, hvor jeg spiser formiddagsfrugt; et æble eller en blomme samt mandler (ca 20 gram).
(af og til slår jeg mig løs, og spiser en grovbolle med smør fra kantinen ;o) )
11 år7. maj 2012 kl. 08:41
#9
re: Re: Morgenmad
Cultura med fibersund og en skefuld hørfrø......det er en nødvendighed for at holde maven i gang. Mætter ok.

11 år7. maj 2012 kl. 20:28
#10
re: Re: Morgenmad
Jeg spiser grovvalsede havregryn. Før i tiden spiste jeg de almindelige og da jeg skulle spise de grove syntes jeg de var alt for grove. Nu synes jeg de fine smager kedeligt og er alt for fine. ;) Så prøv dem. Jeg spiser dem med forskellige kerner/nødder til fx sesamfrø, knuste hørfrø, græskarkerner, hakkede valnødder/mandler og frisk frugt - fx hakkede æbler eller fintskivede bananer, eller bær i sommersæsonen. Prøv til en forveksling at hælde soyamælk eller rismælk over - har du en helsekost i nærheden kan du også købe dem i forskellige lækre varianter i forhold til variation - men vær opmærksom på kalorieindholdet i nogle af dem.
11 år12. maj 2012 kl. 19:02



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });