Mediernes Inflydelse Paa Vores Kropsopfattelse

Du læser en tråd i debat > gode råd

#1
Mediernes Inflydelse Paa Vores Kropsopfattelse
En rigtig god video fra youtube, engelsk.
Relevant for mange diskussioner herinde paa de seneste :)

youtube.com
12 år4. juni 2011 kl. 08:40
#2
re: Mediernes Inflydelse Paa Vores Kropsopfattelse
Jeg kunne godt lide klippet, men jeg har altid været uenig i at det er "medierne's skyld"

For det meste er det jo vores egen skyld. Vi køber bladene, vi er journalisterne, tv stationerne og vi betaler industrien. Jeg har aldrig følt mig presset til at være smuk/tynd/osv af billeder i blade eller personer på tv, jeg har følt mig presset af dem omkring mig.

Men samtidig har jeg altid kritiseret medierne, selv da jeg var barn. Det kan evt være på grund af mine forældre. De har altid synes jeg var smuk som den jeg er og har lært mig at det medierne viser er ofte bullshit.

Man kan så også sige at de er derfor jeg blev overvægtig, fordi mine forældre ikke var strenge nok. Men igennem mit vægttab lærte jeg jo så hvor stærk jeg kan være, jeg lærte hvordan man lever et sundt liv (for det gør man ikke nødvendigvis bare fordi man er tynd!!) at være glad for den krop jeg har, og hvilke venner var mine virkelige venner, dem som kunne lide mig både FØR og efter jeg tabte mig.
12 år27. juni 2011 kl. 10:39
#3
re: Mediernes Inflydelse Paa Vores Kropsopfattelse
Det er selvfoelgelig en blanding af mange ting. Men jeg kan sige at jeg er en smart pige, jeg ved hvad reklamer goer, og alligevel har de haft indflydelse paa hvad mit ideal er. Ligemeget hvor meget vi proever, vil det altid paavirke os.

Men jeg er enig i at man ikke skal tage alt ind ukritisk, heller ikke den her video, syntes bare den var interessant og relevant :)
12 år27. juni 2011 kl. 14:51


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });