Måske et dumt spørgsmål....Kan man spise for lidt fedt??

Du læser en tråd i debat > gode råd


#1
Måske et dumt spørgsmål....Kan man spise for lidt fedt??
Hejsa

Kan man indtage for lidt fedt??
Jeg synes at have hørt, at man ikke kan tabe sig, hvis man får for lidt fedt - er det sandt??

Mange hilsner KK
12 år25. maj 2011 kl. 22:56
#2
re: Måske et dumt spørgsmål....Kan man spise for lidt fedt??
Man skal have fedt for at kunne omsætte de fedtopløselige vitaminer og for at ens fordøjelse kan fungere optimalt. Fedt fra fisk har desuden vist sig at mindske risikoen for blodpropper.
Vi skal max have 30 % fedt dagligt, men den daglige fedtprocent bør ikke komme under 25. Undgå fedt fra dyr på fire ben (dette gælder også det der er i mælk og mælkeprodukter), og vælg først og fremmest dit fedt fra planter og fisk. Rapsolie er et godt valg, da det indeholder flest umættede fedtsyrer.
12 år26. maj 2011 kl. 14:25
#3
re: Måske et dumt spørgsmål....Kan man spise for lidt fedt??
Tusind tak for svar!! Jeg taster ikke ind, når jeg har brugt olie til stegning eller marmelade.... Vi burger kun oliven og rapsolie i huset. Så jeg får mere end jeg kan se på talene - men jeg er godt nok i tvivl om jeg får nok....

Jeg synes, at jeg spiser rimelig - med små udfald - men aldrig mere ende 1600 kalorier... og det er måske en dag i ugen. Jeg ligger på 1100 til 1400 - og jeg synes bare ikke der sker en disse i denne uge med vægten.... Det sætter sit præg på humøret!!!

Jeg får da både cyklet og gået flere gange i ugen - men nej..... vægten bevæger sig ikke rigtig... :-/
12 år26. maj 2011 kl. 15:12
#4
re: Måske et dumt spørgsmål....Kan man spise for lidt fedt??
I en periode lå jeg på ca 1200 kcal og der skete ikke en dyt, nu har jeg sat mit kcal indtag op til ca 1500 kcal og så taber jeg det programmet lover - 100 g pr. dag. Sørg for at få mange fibre og sundt fedt, så skal der nok komme gang i tingene.
12 år26. maj 2011 kl. 15:47
#5
re: Måske et dumt spørgsmål....Kan man spise for lidt fedt??
Takker ..... Kan danskvand erstatte postevand?? Jeg tænker på i forhold til Kalium??

Jeg har jo en stor last - min smøg/trøste dåse/flaske/min timeout/min nydelse - og nogen dage min eneste fornøjelse (sådan ren psykisk)..... og jeg ved godt - at mit forbrug skal nedsættes - men jeg håber ikke, at det er det der er årsagen til manglende vægttab... Det giver mig ikke mere sødetrang - tvært imod....

Jeg vil stræbe efter de 1500 kalorier....
Endnu en gang af hjertet tak
12 år26. maj 2011 kl. 16:30
#6
re: Måske et dumt spørgsmål....Kan man spise for lidt fedt??
Svarede dig i en anden tråd ;-) Danskvand indeholder 6 mg kalium pr 100 g og postevand indeholder 1 mg pr 100 g, så kaliummæssigt er danskvand et bedre valg end postevand.
12 år26. maj 2011 kl. 17:07
#7
re: Måske et dumt spørgsmål....Kan man spise for lidt fedt??
Der findes ingen dumme spørgsmål ;-) Calcit...
12 år26. maj 2011 kl. 17:20
#8
re: Måske et dumt spørgsmål....Kan man spise for lidt fedt??
nej, kun dumme svar ;-)
12 år26. maj 2011 kl. 21:47
#9
re: Måske et dumt spørgsmål....Kan man spise for lidt fedt??
Her er ingen dumme svar fra rdrd - jeg er glad for hver og et!! :-)
12 år26. maj 2011 kl. 23:31
#10
re: Måske et dumt spørgsmål....Kan man spise for lidt fedt??
Jeg prøver at undgå fedt, men tager en skefuld af livets olie, den skal stå i køleskab. Der er også udos choice
vi skal have fedt til hjerne osv men det skal være det gode.

12 år10. juni 2011 kl. 10:08



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });