Endelig: velkommen til mig i dette forum :)

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold

#1
Endelig: velkommen til mig i dette forum :)
Endelig, endelig, endelig, kan jeg melde mig under vedligeholdsfanerne. Jeg har gået meget op og ned de sidste år. Jeg startede +20 kg i forhold til nu (7 år siden), og jeg har også været længere nede, end jeg er nu, uden at være "tilfreds". Men nu har hjernen så valgt at følge med udviklingen, og jeg har fået et realistisk billede af, hvad spejlbilledet viser (i hvert fald de fleste dage). Mit BMI skal forblive på 21. SKAL, SKAL, SKAL!

P.S. Hvor er det altså helt fantastisk at stå foran spejlet og tænke: "Hold kæft hvor er jeg lækker" :)
11 år26. september 2012 kl. 14:13
#2
re: Endelig: velkommen til mig i dette forum :)
Ihh hvor fantastisk!

Tillyke med, at kroppen og hjernen arbejder sammen, og at du VED at du er lækker! Det må ærlig talt være ret stort - jeg glæder mig til jeg kommer dertil, og er lidt misundelig lige nu :)
11 år26. september 2012 kl. 14:21
#3
re: Endelig: velkommen til mig i dette forum :)
tillykke med bmi på 21 og velkommen i forummet.
husk at veje dig 1 gang om ugen, og beslut dig for at tabe dig igen hvis du tager over 2 kg på fra nu.

du ønskes stabil og sund vægt fremover.
11 år26. september 2012 kl. 14:30
#4
re: Endelig: velkommen til mig i dette forum :)
Tak for de pæne ord :)

Jeg vil stadig benytte mig af madital som vedligeholder, og indtil jeg begynder at føle det naturligt, så vil jeg fortsat indtaste mad og vægt hver dag. Jeg tillader et vægtudsving på +/- 1 kg. Jeg har et latterligt lavt energibehov på bare 1500 kcal uden motion, så det vil stadig kræve noget tilvænning at kunne vedligeholde uden hjælp fra madital.
11 år27. september 2012 kl. 07:48
#5
re: Endelig: velkommen til mig i dette forum :)
Ja fedt du er nået hertil med en fantastisk BMI......men det forpligter og der skal holdes øje......men velkommen i klubben....
11 år27. september 2012 kl. 10:58
#6
re: Endelig: velkommen til mig i dette forum :)
Hvor er det dejligt for dig :-)

Og ja... det er en fantastisk følelse at kunne li sit eget spejlbillede - for mit eget vedkommende for første gang i mit liv.

Der er desværre ikke så meget gang i dette forum. Jeg må indrømme, at jeg har ventet på, at nogen skulle melde sig herinde... Måske det er nu ;-)
I hvert fald - hvis du har lyst til at dele din glæde over at være havnet i vægtvedligehold, så er jeg klar til også at deltage ;-)

Endnu engang tillykke :-)
11 år27. september 2012 kl. 20:42
#7
re: Endelig: velkommen til mig i dette forum :)
Nå da da - det var ikke længe mitt vedligeholdmål holdt...

Tja, rigtig skidt er det nu ikke, for nu er jeg blevet gravid, og så står den jo på +15 kg inden sommer.

Det bliver en hård omgang for vægten. Nu har jeg kæmpet så længe for at opnå den ønskede vægt, og så skal jeg pludselig til at indstille mig på "tilbagetog". Jeg ved jo godt i mit hoved, at det er helt rigtigt, men det er noget af en omstilling. I årevis har jeg kæmpet for at opnå "flad mave", og nu går det jo helt sikkert den anden vej.
11 år13. oktober 2012 kl. 08:09
#8
re: Endelig: velkommen til mig i dette forum :)
Det er vel også noget med lige at forstå, at du rent faktisk er gravid? Og som du selv nævner, så har du jo i mange år skullet tænke på én måde for at nå dit mål - og nu starter du på en måde forfra og skal lære din krop at kende på en helt ny måde :-)
11 år14. oktober 2012 kl. 15:24
#9
re: Endelig: velkommen til mig i dette forum :)
tillykke med det hele.
11 år15. oktober 2012 kl. 23:16


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });