vedligehold

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#1
vedligehold
er der nogen der vil være til at støtte op her.

det her er jo den sværeste del af livsstilændring

måske en vejetråd ?
11 år17. juni 2012 kl. 22:31
#2
re: vedligehold
hej Mona
jeg vejer 89,5kg stadigvæk under 90kg
vejede 107kg til start.
har holdt min vægt under 90kg i 7år.

min normalvægt er 77,44kg.
jeg håber jeg kan tabe mig her i ferien.
11 år22. juni 2012 kl. 13:10
#3
re: vedligehold
Ja, mona 0524 det er det sværeste.....
11 år23. juni 2012 kl. 23:24
#4
re: vedligehold
gud hvor jeg glæder mig til at kunne komme herind igen ;-)

vægten skal hedde 70.5kg før mit bmi igen er 25

desværre siger den 76kg i dag

så 5.5kg skal væk
11 år30. juni 2012 kl. 20:33
#5
re: vedligehold
Ævæv flittiglise jeg tilslutter mig et par kilo.....
11 år30. juni 2012 kl. 22:26
#6
re: vedligehold
Jeg ha været vedligeholder i to år, efter et vægttab på 32 kilo på et år.
Min vægt ligger omkring 62 kilo, hvilket giver mig en BMI på ca. 22,5.

I mit første år som vedligeholder vejede jeg stadig min mad og tastede ind, men det ble langsomt mindre, og for et år siden blev det helt naturligt for mig at stoppe med det.
Efterhånden er det så indgroet hvad jeg kan spise, hvor mange kalorier der er i de forskellig ting, og hvor meget jeg et kan "skeje ud" en enkelt dag.

Hvis jeg står i en situation hvor der evt er noget lækkert tlnker jeg "er det det værd at spise *****"
Fx er det absolut ikke det værd at købe en fed kage ved bageren og spise mens jeg går på gaden, noget jeg sagtens kunne finde på før mit vægttab.
Jeg vælger ofte et mere kaloriefattigt alternativ, fx. Isis frem for flødeis, fedtfattig salatost frem for fuldfed feta osv.
Det er dog vigtigt for mig at tingene stadig smager godt, ellers er det ikke det værd at spise.

Jeg vejer mig på badevægten hver dag, noget jeg nok ikke burde, men er så hunderæd for at tage på igen.
Jeg vil egentlig gerne ned på at veje mig hver anden dag - i hvert tilfælde i første omgang.
11 år8. juli 2012 kl. 09:05
#7
re: vedligehold
fantastisk Louise;-)
11 år8. juli 2012 kl. 23:46
#8
re: vedligehold
Hej Louise og biologi

Det er da rigtig godt gået. Jeg har selv tabt næsten 40 kg på et år. Fra 104 til 65 og mit bmi er nu 24,5 ca. Jeg er hunderæd for det går op igen. Nu hvor jeg "bare" skal holde det ved lige. Men håber de nye spise vaner er så indgroede at, det kommer til at gå. i al fald tør jeg ikke rigtig veje for meget mere. Jeg får helbreds problemer så. Det er også en motivation for at holde det.. God sommer Mona
11 år9. juli 2012 kl. 07:32
#9
re: vedligehold
hej alle sammen ;-)

det begynder at hjælpe nu, er vedholdende og vil absolut ikke gå til køjs uden min . et underskud på 300kcal hver dag.

resultat nu vejer jeg 73.5kg

det skal bare fortsætte.

har bla sagt nej tak til op til flere madder om aftenen og en pita i gril bar ( tog hjem og fik en skive rugbrød) osv
nej tak til flere is og kager

dem omkring mig om aftenen får ind imellem, men nej tak siger jeg ;-)

så nu har manden lagt mærke til det og er begyndt at spørge har du underskud nok eller skal vi dele ??
når jeg så har sagt nej, jamen så er det lige meget siger han ;-)

af og til finder han lidt til sig selv ;-)

så er på rette vej
lise
11 år11. juli 2012 kl. 18:47
#10
re: vedligehold
Det med at købe en fed kage på gaden og guffe den....jamen den vane er ikke kommet tilbage.
Alligevel så er det en evig indsats for at holde vægten...der skal ikke mange udsving til det går opad..Mit evige problem er de sene aftener eller måske det at tage lidt mere end nødvendigt. Det er nok til den går op......muligt jeg bare nu er lidt nede i en bølgedal.....men aldrig lade stå til.
11 år15. juli 2012 kl. 15:59



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });