Forberedelse til Projekt Baby

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold

#1
Forberedelse til Projekt Baby
Hejsa
Jeg har tidligere brugt denne side i flere perioder som hjælp til at tabe mig. De tidligere gange har mine mål altid været at tabe mig omkring 5 kilo på kortest mulig tid. Jeg har altid haft succes med at tabe mig, men jeg har faktisk aldrig rigtigt nået, de opstillede mål - højst sandsynligt pga. den korte tidshorisont. Og desuden har jeg efter en periode uden max kontrol via Madital taget alle kiloene på igen og flere til.
Faktisk har jeg efter en periode i mit liv med masser af omvæltninger taget en del kilo på. Endte helt oppe på 74 kilo :( Mit største problem var at jeg kort sagt var afhængig af sukker. Jeg kunne simpelthen ikke komme igennem en dag uden sukker i form af fx cola, slik, kager, franskbrød med smør og Nutella, chokolade, chokoladeboller osv. Jeg spiste det hver dag og havde det så dårligt med det. Men en veninde anbefalede mig en dag bogen "Slip sukkervanen. Find balancen og få øget velvære" af Karen Norberg. Jeg købte bogen, læste den igennem og tænkte: Jamen det er jo som om hun skriver om mig! Derefter tog jeg en snak med min kæreste om mit problem (var jo efterhånden ekspert i at skjule mine ædegilder, så han var ikke klar over hvordan jeg havde det.) Vi blev enige om at det måtte stoppe og at han ville støtte mig alt det han overhovedet kunne :D Dejligt med en der virkelig ville kæmpe sammen med mig.
Men for at gøre en lang historie kort - så har jeg fulgt bogens anvisninger så godt som jeg overhovedet kunne. Man skal i 8 uger indtage en kost helt uden sukker/hurtige kulhydrater og spise så man hele tiden har et stabilt blodsukker. Dvs. ingen sukker, sødemiddel, hvede, sodavand, alkohol, chokolade, slik, kager, saft, mælk (pga. mælkesukker), ris, brød mm. Faktisk skulle man så vidt muligt kun have protein, sundt fedt og langsomt optagelige kulhydrater. Det var super hårdt i starten, men kiloene røg hurtigt af i starten. Nu går det dog meget langsomt og faktisk har jeg ikke rigtigt tabt nogle kilo den sidste måned. Men jeg har altså tabt 4,2 kilo på de første 7 uger. Det er jeg glad for, men det bedste er dog at jeg ikke længere er afhængig af sukker! Mit stabile blodsukker gør, at jeg ikke har nogle særlige humørsvingninger som jeg havde førhen, jeg er meget gladere, har fået en smukkere hud, klare øjne, og så føles det fantastisk, at jeg er god ved mig selv ved, at jeg spiser sundt og kun putter naturlige og gode råvarer i munden. Jeg har det meget bedre med min krop end før. Det er skønt. Men jeg vil gerne af med lidt flere kilo. Og det er der to grunde til. Jeg vil gerne se lidt slankere ud, så jeg kan føle mig bedre tilpas i mit tøj og så vil jeg gerne have et BMI under 25 inden jul, hvor Projekt Baby skydes i gang :D

Jeg må sige at den sidste grund er ret motiverende for mig :) Jeg vil så gerne være mor og min kæreste og jeg har aftalt, at vi går i gang til jul. Men da jeg har endometriose har jeg sandsynligvis nogle odds imod mig med hensyn til at blive gravid, så derfor har vi tænkt os at bruge tiden frem til jul på at eliminere andre odds vi kan have imod os.
Den første var at gøre mig fri af sukkerafhængigheden, så jeg kunne få et stabilt blodsukker. Har mange steder læst at ustablit blodsukker betyder for meget insulin i kroppen, som kan gøre det svært at blive gravid. Men den har jeg nogenlunde styr på nu.
Næste skridt er så at få tabt omkring 4 kilo inden jul, så mit BMI er under 25 til Projek Baby starter. Jeg vil fortsætte med at leve efter princippet om masser af protein, godt fedt, masser af grøntsager og en smule kulhydrat fra grov pasta, groft brød osv. Så jeg skal faktisk bare fortsætte som nu og væbne mig med tålmodighed. Jeg har ikke tænkt mig at gå på kur, men bare at skære lidt ned på kalorieindtaget. Bare ca tabe 500-1000g om måneden det er fint for så skulle jeg gerne være nede på ca 66 kilo til jul :)

Som sagt det vigtigste for mig er et normal BMI, og være ude af mit sukkermisbrug. Og så vil jeg bare gerne se lidt slankere ud end nu...

Synes mine mål er meget realistiske - men jeg har oprettet denne tråd for at kunne holde lidt bedre øje med hvordan projektet skrider fremad :)

I er meget velkomne til at læse med, kommentere og komme med gode råd - det er altid rart, hvis der er nogen med på sidelinjen. Og det kunne især være rart at høre fra andre der evt. står i samme situation og gerne vil tabe sig lidt inden Projekt Baby starter. Så kunne man udveksle ideer og støtte hinanden :)
Håber at høre fra jeg derude

:D
12 år6. april 2012 kl. 10:25
#2
re: Forberedelse til Projekt Baby
Hovsa - Jeg troede jeg havde gemt dette indlæg under Dagbøger... Men det havde jeg altså ikke...
Jeg har lige flyttet mit indlæg derover i stedet - der passer det jo bedre ind ;) Læs endelig med der :-)
12 år6. april 2012 kl. 10:28


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });