holde vægten stabil og ikke tabe sig mere..

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold

#1
holde vægten stabil og ikke tabe sig mere..
Det lyder måske som et luksusproblem, men jeg har det sådan at jeg ikke kan finde ud af at hold emin vægt stabil der hvor jeg gerne vil være- jeg blir ved med at tabe mig.
Jeg vil gerne blive på 71,9kg- har så et BMI på 23,5 og jeg føler mig rigtig fin. Jeg er bare så bange for at komme ud af mine gode sunde vaner og komme til at overspise igen- så jeg spiser tydeligvis ikke nok, nu hvor jeg vejede 70,6kg til morgen. Jeg har her i vinter tabt knapt 14kg. Hvad gør i andre for at finde middelvejen? Jeg spiser frugt og grønt, motionerer ca 3 timer om ugen, spiser meget lidt hvidt brød, spiser fisk, nødder osv osv.. Elsker også slik og det spiser jeg lidt af hver dag- bare i meget mindre mængder end tidligere.. Hva gør i andre??
12 år24. marts 2012 kl. 14:32
#2
re: holde vægten stabil og ikke tabe sig mere..
Jeg havde lidt samme problem, lige da jeg tabte mig; havde også holdt mig langt væk fra hvidt brød, pasta osv. i vægttabsperioden, så det var underligt at kunne spise det igen. Jeg øgede egentlig bare lige så stille mit indtag af stivelsesprodukter, indtil jeg ikke længere tabte mig.. så kunne jeg langsomt vænne mig til at spise "normalt" igen. stoppede vægttabet omkring nytår, og indtil videre ligger jeg ret stabilt på min ønskevægt :)
12 år24. marts 2012 kl. 16:59
#3
re: holde vægten stabil og ikke tabe sig mere..
flot
12 år25. marts 2012 kl. 09:47
#4
re: holde vægten stabil og ikke tabe sig mere..
Go pointe at begynde at spise mere stivelse igen, for det gør jeg faktisk ikke nu.. Jeg spiser rugbrød og/eller havregryn hver dag men ikke ris, pasta eller kartofler- kun ved festlige lejligheder.. Så overspiser jeg heller ikke, da ris og pasta i forvejen ikke er noget jeg havde tendens til at spise for meget af før vægttabet. Tak for svar:-)
12 år25. marts 2012 kl. 12:14
#5
re: holde vægten stabil og ikke tabe sig mere..
jamen det er en svær udfordring.......jeg har haft svært ved at finde et ståsted og sikkert ikke formået det nu. Der skal arbejdes for det....og intet luksusproblem. Det er en kamp for ikke at falde tilbage...til dårlige vaner..derfor er det godt at have ført dagbog.........Man skal ikke tror nu er alt let...en dag i november gik jeg en tur rundt om en sø en tur på mindst...8 km...og hvis den thebirkes som jeg købte på vejen havde haft smør på så regnede jeg ud jeg skulle gå turen for at forbrænde den ene. De refleksioner er brugbare.
12 år3. april 2012 kl. 00:07


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });