Regnefejl?

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold

#1
Regnefejl?
Hej alle derude!

Det er muligt at jeg har placeret denne tråd i forkert forum "gruppe" men hva' fan'.

Det er jo fordi! Er der nogen mulighed for at der er en eller anden "regnefejl" eller noget i alt det med kcal forbrænding og indtagning osv.
Fordi, altså, selvom jeg holder mig til 1200 kcal syntes jeg at jeg tager på? Og det burde jeg jo ikke gøre..
Jeg vil IKKE tabe mig, men jeg vil jo heller ikke tage på.
Og under 1200 kcal er vel alt for lidt, da jeg ikke sidder på min flade hele dagen.

Har i andre også gjort jer de tanker?
Eller har nogle forslag til HVORFOR jeg tager på selvom jeg holder mig til 1200kcal???

Hilsen Superlakridsen !:D
12 år6. juni 2011 kl. 21:57
#2
re: Regnefejl?
Jeg tror du spiser for lidt.Så stofskiftet går i stå.
Du er kun 15 år så du vokser lidt endnu.
49 kg er bestemt ikke for meget.
Spis sund kost og motioner sammen med veninderne
12 år6. juni 2011 kl. 23:06
#3
re: Regnefejl?
*50kg.
Men alligevel.

Jeg har godt selv tænkt på det med stofskiftet, men der er jo også mange af jer andre der holder jer omkring 1200-1300 kcal.. Og jeg kan virkelig ikke få mere ned. Jeg var proppet til randen igår aftes!

Spiser sundt kost (ihvertfald i forhold til andre teenagere i guess), og motionere en del i sæsonen (3-4 gange badminton træning på hver 1,5 time. + hvis der er stævne i weekenden)

Nå, men nu må jeg i en periode virkelig komme op på de 1200 kcal. hver dag + lidt ekstra i weekenden og se hvad der sker :-)
12 år7. juni 2011 kl. 14:11
#4
re: Regnefejl?
Nu skriver du ikke hvor meget du mener at du tager på. Du skal nok forvente at du kan svinge 2-3 kilo uden at det nødvendigvis er øget vægt (som i fedt eller muskler)

Hvis du har kørt meget langt nede i kalorieindtag kan du have tømt alle depoter, og så er det nødvendigt at "tage lidt på"


Jeg ved at det kræver noget psykisk, men du er nødt til at spise 1600 - 1800 kcal om dagen i f.eks 1-2 måned hvor du vejer dig hver dag, så du kan se de naturlige udsving, før du kan vide om du reelt tager på.
12 år7. juni 2011 kl. 14:51
#5
re: Regnefejl?
Det lyder fornuftigt nok Vejle.
Tak for det :-)
12 år7. juni 2011 kl. 15:25
#6
re: Regnefejl?
Nu har jeg ikke kigget på din kost, men det kan være du får for lidt fedt.
12 år17. juni 2011 kl. 12:31


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });