What to do?

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold

#1
What to do?
Efter at have nået mit mål, har jeg haft en ret nederen uge.. Jeg har spist alt, hvad jeg lystede.. men jeg trænede 1-2 timer 5 dage om ugen. Jeg har simpelthen holdt mig fra væk fra vægten, fordi jeg véd, det vil give mig nedtur på.
Hvor meget kan jeg tillade mig at spise ? Altså, når jeg siger, jeg spiser, hvad jeg vil, så indebærer det stadig sund kost, men indtaget af tomme kalorier er steget markant.
Er det forkert? Jeg ved bare ikke, hvad jeg skal gøre for at vedligeholde vægten?
Jeg *elsker* slik, og efter så streng en 'kur', jeg var på, hvor jeg cuttede alt slik væk, ved jeg ikke, om det er normalt, at jeg bare spiser slik nu??
13 år24. februar 2011 kl. 22:37
#2
re: What to do?
Det er normalt at spise slik, også efter en kur, man skal bare gøre det med måde. Du kan jo lave en regel med dig selv om at du hele ugen ligger med en smule underskud så du kan tillade dig at skeje ud med nogle godter fx om fredagen. Det vigtige er at du ikke gør det til en vane at spise slik hver dag. Hvis du så i hverdagen trænger til noget sødt, så prøv at holde dig til mørk chokolade og tørret frugt, men hold da godt øje med mængden da det er meget energitætte fødevarer :)
Når du træner 1-2timer dage om ugen, er du jo i stand til at spise væsentligt mere, så du skal jo alligevel spise en hel del for at tage på med det aktivitetsniveau, så jeg tror ikke at du behøver at være bekymret for vægten medmindre du har proppet dig.

Men det kan være svært efter så lang tids slikafholdenhed lige pludselig at integrere det i sin kost igen, uden at et løber løbsk, det gjorde det for mig. Efter ikke at have rørt et stykke slik i et år, begyndte jeg at tillade mig selv det igen, og det kunne jeg slet ikke styre og begyndte at få et problem med overspisning og trøstespisning til sidst fordi jeg slet ikke kunne styre det. Så derfor synes jeg at det er vigtigt at man tillader sig selv lidt af det man godt kan lide i stedet for at lægge det totalt på hylden fordi afsavnet simpelthen bliver så stort på den måde.

13 år25. februar 2011 kl. 08:49


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });