Refeed

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold

#1
Refeed
Jeg er begyndt at vedligeholde min vægt, men i dag fik jeg en såkaldt refeed. (sidste gang jeg havde en var for 7-8 dagen siden). Er der nogen, der har erfaring med det?
Kan det passe, at det giver stofskiftet et ass kick? Og kan det passe, at det man tager på ved refeed er som regel væske, som man taber hurtigt?
Burde man undgå refeeds??
13 år19. januar 2011 kl. 21:05
#2
re: Refeed
Kender ikke lige udtrykket reffed, men gætter på at du mener en dag hvor man spiser mere og dermed fylder glucogenlagre og måske snyder forbrændingen så den ikke falder.
Jeg ved ikke om der er hold i det, men jeg gør det selv. Da jeg tabte 43 kilo for 2 år siden. Gik det rigtig fint med 1300 kcal i gennemsnit de første 25 Kg og så stod jeg pludselig stille. Derfør indførte jeg at jeg svinger mere, både dag til dag og uge til uge. Dermed bliver der også behov for dage hvor jeg er helt oppe på 1800 - 2000 for at få gennemsnit 1250.

Mit vægttab kom i gang igen, men jeg ved jo ikke om det ville have gjort det alligevel.....

Jeg tager normalt ikke på af det. Men hvis jeg har spist sukker eller drukket alkohol, vil jeg typisk tage 1-2 kilo væske på, som så forsvinder i løbet af et par dage.
Jeg kan altid mærke at jeg bliver lidt oppustet af det (det sætter sig på maven) men om det er væske eller luft ved jeg ikke....

Prøv at se hvordan det virker for dig :-)
13 år19. januar 2011 kl. 22:12


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });