Hjælp skal man ligge 3 kilo under sin ønskevægt ?

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold

#1
Hjælp skal man ligge 3 kilo under sin ønskevægt ?
Nu varer det forhåbentlig ikke så længe inden jeg skal til at vedligeholde vægten. Ville lige høre om jeres erfaringer tænker langsomt at sætte kalorie forbruget op indtil jeg ikke taber mig mere. Men skal man regne med ca. 3 kilos vægtstigning pra. glukogen lageret ? (har læst at dette depot er det første man taber men også det første man fylder op) Håber på jeres hjælp :)
13 år14. november 2010 kl. 03:25
#2
re: Hjælp skal man ligge 3 kilo under sin ønskevægt ?
Jeg har selv tidligere oplevet at være tæt på at ramme ønskevægten (+2 kg) og bare gå i stå, på trods af at jeg stadig spiste det samme. Vægten holdt sig stabilt nogle måneder, indtil jeg ændrede spisevaner igen (opad.... derfor er jeg her igen ....) Og typisk er de sidste kg klart de sværeste at slippe af med. Det skyldes at kroppens energibehov falder med vægten og man derfor skal spise mindre og mindre for at vedligeholde sin vægt. Jeg vil anbefale dig at have som mål at finde en kostplan, som indeholder de kalorier som du har behov for, når du har nået din ønskevægt og så få indarbejdet den i din "vedligeholdelses-hverdag". Det er rigtig at glukogen-lageret er noget af det første der fyldes op, men det kræver stadig at der er ekstra energi at tage af.
13 år14. november 2010 kl. 22:15
#3
re: Hjælp skal man ligge 3 kilo under sin ønskevægt ?
Hej, nej man skal ikke veje mindre end sin ønskevægt, man skal bare ikke vende tilbage til tidligere livsstil for så tager man hurtigt på igen. De skal bare indtage de kalorier du forbrænder og ikke mere. Så burde du holde vægten.
13 år17. november 2010 kl. 10:29
#4
re: Hjælp skal man ligge 3 kilo under sin ønskevægt ?
Hej troldepige, jeg har for et par mdr siden nået min ønskevægt efter mere end 25 kg's vægttab. Så langt så godt, men jeg har nået samme konklusion som dig, nemlig at de 2-3 sidst tabte kg reelt kommer tilbage, så snart kalorieindtaget øges til ligevægt. Givetvis som følge af glukogen-lagrene. For mig kommer de 2-3 kg på i løbet af 2 dage, hvor jeg spiser helt almindeligt og får ca. de 2.000 kalorier om dagen, som jeg forbrænder.
Så ja, jeg er nået frem til, at jeg skal tabe mig 2-3 kg. under min ønskevægt. Og så kommer de tilbage igen efter de første dage, når glukogen-lagrene fyldes op. Derefter satser jeg på at vægtudsvingende bliver mindre og vægten mere stabil omkring de 61 kg.
Jeg har ingen reel videnskabelig forstand på om jeg har ret - det er blot hvad jeg har oplevet de seneste uger.
Held og lykke med de sidste kg. :-)
13 år17. november 2010 kl. 20:41
#5
re: Hjælp skal man ligge 3 kilo under sin ønskevægt ?
Hm, det er også min erfaring, at de ca. 3 kg, der ligger over den vægt, som jeg mener, er min idealvægt (59 kg) de kommer meget hurtigt på, men er pokkers svære at tabe igen.
Jeg vil dog helst ikke ned og veje 56 kg, for det synes jeg er for lidt - men jeg håber, at jeg måske en del af tiden kunne ligge på 58 kg, så der da var lidt at give af .. især her op i mod jul ... ;o)
13 år18. november 2010 kl. 20:52
#6
re: Hjælp skal man ligge 3 kilo under sin ønskevægt ?
2-3 kg under din ønskevægt er ideelt.

Knud
13 år17. december 2010 kl. 23:32


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });