Ny kostplan til vægtvedligehold

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold

#1
Ny kostplan til vægtvedligehold
Hey dudes

Som dem der har læst nogle af mine indlæg nok har opdaget, har jeg lidt problemer med at holde styr på mit madindtag og min vægt. Jeg har gennem april måned svinget mellem 56 - 62kg... Nu vejer jeg så 60 hvor jeg gerne vil blive... Men jeg har bulimi og prøver virkelig at kæmpe imod, planlægger min mad men hver dag bliver jeg hundesulten og det går galt..
Nu har jeg fundet en kostplan på nettet som jeg vil prøve at følge for at holde sulten for døren og modvirke trangen til disse spiseanfald...

Jeg synes selv at der er meget mad på...
Tror I at jeg vil tage på af den? Jeg løber hveranden dag 5km og går ture flere gange om ugen og ellers går jeg i skole og bevæger mig ikke supermeget..

Jeg er 17 år, snart 18... 173cm... Ret kraftigt bygget mht knogler og muskler.. fedt%= 16%

Hvis der er nogle af jer vedligeholdere der vil dele med mig hvordan jeres kost ser ud i hverdagen er I velkomne, eller hvis I har forslag til justeringer ved kostplanen her... I kan se den på linket:

spiseforstyrrelser.net

Håber nogen kan hjælpe mig på vej :-)
Hilsen 1000dreams :-)
14 år27. april 2010 kl. 22:17
#2
re: Ny kostplan til vægtvedligehold
Jeg synes den kostplan ser meget fornuftig ud.

Du kan jo ændre lidt for at tilpasse den til din smag, men den indeholder de fornuftige ting som proteiner, fibre, grøntsager mv..

Jeg tror nu det vil være en god ide, hvis du finder ud af, hvor mange kcl du kan indtage for at holde vægten.
For ellers skyder du jo lidt i blinde. Selv kan jeg indtage mellem 1800 og 2100 kcl og holde vægten, og det giver en meget fornuftig ramme, hvor jeg ikke behøver at planlægge så meget.

Det er altid svært at finde ud af hvor meget man kan indtage, når ens vægt i en periode er gået op og ned. Og jeg tror især, når man har bulimi og ofte har et enormt svingende kalorieindtag (i hvert fald hvad kroppen reelt får at arbejde med) at det kan tage lidt tid at få kroppen til at slappe af og forbrænde normalt.

Men kunne du ikke prøve at starte på den kostplan og så tilpasse den lidt til hvordan din krop reagerer? Fx hvis det ser ud til at du tager på, så udskift de 2 af rugbrødsskiverne med knækbrød og 3,5 % A38 med en lidt lettere. På den led kunne du langsomt vænne din krop til at klare 2100 kcl.

Det ser i hvert fald ud til at være værd at prøve.

Held og lykke
14 år1. maj 2010 kl. 10:53
#3
re: Ny kostplan til vægtvedligehold
Jeg prøver i hvert fald kostplanen fra idag af og så må jeg se hvad der sker og hvordan det føles. Jeg har redigeret en del i den til at starte med bare for at se hvordan kroppen reagerer på regelmæssige måltider, fx spiser jeg kun et stykke frugt om formiddagen og udelader juicen til morgenmaden. Har byttet A38 ud med alm yoghurt og müslien med 1dl havregryn...

Frokosten holder jeg som i planen, men om eftermiddagen er mellemmåltid reduceret til en frugt.. Aftensmaden bliver også som på planen, dog uden fedtstof til stegning...

Det skærer jo nok en del kcal af, men til en start tror jeg at det er vigtigt bare at få et system og nogle faste rammer at holde sig til...

Nu prøver jeg det her af i en uges tid, og hvis jeg går og er sulten så må jeg jo tilføje noget mere...

14 år4. maj 2010 kl. 06:50
#4
re: Ny kostplan til vægtvedligehold
Jeg tror regelmæssigheden betyder en del, både fysisk og psykisk. Jeg håber du finder det som virker for dig, så du en dag ikke behøver fokusere så meget på det.
14 år4. maj 2010 kl. 09:17


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });