#2 af Mivsel (slettet)
Fra vægttab til vægtvedligehold
Du læser en tråd i debat > vægtvedligeholdMivsel (slettet)
re: Fra vægttab til vægtvedligehold
Nødder er fulde af kJ uden at de fylder særligt meget i mavsen, og så er de sunde
15 år24. februar 2010 kl. 14:19
bruger slettet
Jeg kan også godt få svært ved til tider at finde sunde kilder til ekstra kalorier, synes tit at det kan være svært at få nok hvis ikke det skal være tomme usunde kalorier... Men ellers jah, så handler det vel om at tillade sig selv lidt mere, fx er det okay at tage sovs, dressing, smør og bruge olie i salaten.. Med måde naturligvis
Så kan man tilføje nogle flere mellemmåltider og spise lidt mere til dem.. Evt drikke nogle flere kalorieholdige drikkevarer som skummetmælk og juice til maden, fremfor vand hvis man mangler Kj..
Et stykke mørk chokolade og nogle mandler om aftenen er en god kilde til ekstra kcal og sundt fedt..
Så kan man tilføje nogle flere mellemmåltider og spise lidt mere til dem.. Evt drikke nogle flere kalorieholdige drikkevarer som skummetmælk og juice til maden, fremfor vand hvis man mangler Kj..
Et stykke mørk chokolade og nogle mandler om aftenen er en god kilde til ekstra kcal og sundt fedt..
15 år24. februar 2010 kl. 15:12
Louise79 (slettet)
Tak for jeres svar.
Ja, det er jo rigtig at et par nødder er en god kilde, det tænkte jeg slet ikke på.
Poison, du nævner chokolade. Nu er det sådan at jeg igennem al den tid jeg har tabt mig allerede har spist et stykke chokolade hver aften, så den tror jeg at jeg springer over.
Og så tager jeg den med olie mm til mig. Jeg har praktisk taget ikke brugt olie i min mad i et ½ år, så det kunne jeg jo begynde at gøre igen.
Og så tænker jeg at jeg fx. kan skifte min 10+ skæreost ud med en 20+, og på den måde få lidt ekstra kJ.
Ja, det er jo rigtig at et par nødder er en god kilde, det tænkte jeg slet ikke på.
Poison, du nævner chokolade. Nu er det sådan at jeg igennem al den tid jeg har tabt mig allerede har spist et stykke chokolade hver aften, så den tror jeg at jeg springer over.
Og så tager jeg den med olie mm til mig. Jeg har praktisk taget ikke brugt olie i min mad i et ½ år, så det kunne jeg jo begynde at gøre igen.
Og så tænker jeg at jeg fx. kan skifte min 10+ skæreost ud med en 20+, og på den måde få lidt ekstra kJ.
15 år24. februar 2010 kl. 19:04
bruger slettet
Jah nu siger man godt nok at magre mælkeprodukter er bedst, så fx har jeg altid spist min ost light, og har heller ikke ændret det efter jeg nåede mit mål, til gengæld har jeg så valgt at spise ekstra af den i stedet.. Det er lidt et win for det giver mere kalk, men mindre fedt men samme mængde kcal trods mere mad :D
Samme gælder andre light produkter.. Jeg spiser også stadig fedtfattig dressing og fedtfattig leverpostej osv..
Ville aldrig gå tilbage til at spise rullepølse og salami, selvom jeg kan tillade det i kaloriebudgettet, så vil jeg hellere have dobbelt så meget kyllingepålæg eller skinke.. hehe
Men det er jo også et spørgsmål om smag.. Fx foretrækker jeg også en yoghurt på 1,3% fremfor den på 0,1% efter at have nået mit mål... Ganske simpelt fordi jeg synes at den smager af mere.. Så man skal naturligvis gå efter det man har det bedst med..
Samme gælder andre light produkter.. Jeg spiser også stadig fedtfattig dressing og fedtfattig leverpostej osv..
Ville aldrig gå tilbage til at spise rullepølse og salami, selvom jeg kan tillade det i kaloriebudgettet, så vil jeg hellere have dobbelt så meget kyllingepålæg eller skinke.. hehe
Men det er jo også et spørgsmål om smag.. Fx foretrækker jeg også en yoghurt på 1,3% fremfor den på 0,1% efter at have nået mit mål... Ganske simpelt fordi jeg synes at den smager af mere.. Så man skal naturligvis gå efter det man har det bedst med..
15 år25. februar 2010 kl. 16:02
Jeg spekulerer meget på hvordan jeg skal ændre min kost, så jeg kan vedligeholde vægten.
Skal nok komme 500-1000 kJ mere på kosten, men hvordan?
Hvordan har I gjort det, når I har nået jeg mål?
Jeg har tabt godt 20 kilo siden starten af juni måned, og vil gerne op på et vægttab på ca. 25 kilo ialt, altså 3-4 kilo mere, og så holde vægten vedlige.
Håber på nogle ideer til hvordan jeg kan komme til ekstra kJ i kosten...
Louise