Hej
Jeg har nu været vedligeholder i en måned og det har været ... hm ... interessant!
For det første arbejder jeg på at komme ud af en kurmentalitet og finde ud af, hvad det faktisk vil sige at spise normalt - og det er slet ikke let!!!
For det andet skal jeg jo finde ud af hvad min krop sådan faktisk forbrænder så jeg ved hvor meget jeg skal indtage for at holde vægten.
Det med kurmentaliteten arbejder jeg virkelig hårdt på. Jeg har været "på kur" i rigtig mange år - uden at tabe mig, ganske vist, men med en klar bevidsthed om, at jeg ikke skulle tage kagen på arbejdet, eller chokoladen om fredagen eller popcornene i biografen etc. Så jeg har stadig svært ved at slappe af ift mad.
Jeg øver mig på at spise mere brød, olie på salaten, flere kartofler og kage og is ind imellem. Men min kost er stadig slankeagtig, synes jeg.
Jeg har også haft svært ved at holde vægten. Selv om jeg har sat mit kalorieforbrug OP, så er jeg blevet ved med at tabe mig. Så de sidste par dage har jeg måtte arbejde for at få et ordentligt kalorieoverskud, så jeg kunne komme lidt op i vægt.
Her skal jeg også kæmpe lidt mod følelsen af "yes" når jeg har tabt mig... Men jeg har besluttet at jeg gerne vil være slank og ikke TYND, så jeg vil ikke under 63-64!
Jeg tror at min øgede forbrænding hænger sammen med at jeg har lavet så meget motion under min kur, så jeg har fået sat ordentligt gang i fedtforbrændingen. Og det er selvfølgelig en GOD ting, jeg skal bare lige finde ud af det.
Jeg er rigtig glad for at kunne bruge madital i denne fase også, fordi det giver mig mulighed for at få overblik.
Nåh, det var en laaang smøre.
#2 af Sannew (slettet)
Syntes det var længe siden vi sidst havde en vejning, næsten en måned, mener ikke at vi har en bestemt dag vi vejer på så tænkte at jeg lige ville oprette en tråd :)
Her går det lidt trægt, vægten har kørt rundt mellem 61-62 gennem sidste uge men er vist ved at stabilisere sig igen.. Ved ikke lige hvad der har været med mig, men har ikke fået spist helt så sundt i ferien...
Men det skal der rettes op på :-) Om lidt tager jeg bussen op til fitnesscentret :-)
Så god dag til alle! Jeg håber at I er ved godt mod og at I holder humøret højt trods sneen og kulden :S brr...