#1 af burdeikke (slettet)
HJÆLP!
Du læser en tråd i debat > vægtvedligeholdburdeikke (slettet)
HJÆLP!
Jeg er bare inde i sådan en træls periode hvor jeg æder æder æder. Specielt ost og dadler plus andet julesundt ( nødder, clementiner ) Min kæreste og jeg er lige gået fra hinanden, jeg sidder i eksamen og jeg har virkelig travlt med dansen hverdag ( ca. 3 timer dagligt) så jeg kan slet ikke overskue at gøre noget ved det. Er der nogle der har nogle gode råd? Helt konkret - hvad skal jeg spise?! Har helt tabt fornemmelsen af at leve efter min "nye livsttil", som det ellers er gået fint med de forrige 3 år...
15 år1. december 2009 kl. 10:58
Sannew (slettet)
re: HJÆLP!
Jeg har også perioder, hvor jeg bare stopper i munden. Sådan er det nu engang. Jeg sværger til ISIS's produkter: du kan spise ret meget af både deres chokoladekage og deres is uden det sættr sig nogen steder. Pas lidt på med deres vingummi og lakridser - de giver luft i maven, hvis du spiser for mange!
Min seneste opdagelse er mikro-chips: riv en kartoffel i tynde skiver på rivejernet, smør et bagepapir med lidt olie, kom salt og evt kryddrier på. I mikrobølgeovnen i et lag 1-3 minutter -> vupit chips der ikke feder.
Persillerod er godt ift samme opskrift.
Min erfaring er at det er bedre at indrette sig efter grovæderiet end at forsøge at holde igen og så ende med at spise noget, som med garanti feder.
Min seneste opdagelse er mikro-chips: riv en kartoffel i tynde skiver på rivejernet, smør et bagepapir med lidt olie, kom salt og evt kryddrier på. I mikrobølgeovnen i et lag 1-3 minutter -> vupit chips der ikke feder.
Persillerod er godt ift samme opskrift.
Min erfaring er at det er bedre at indrette sig efter grovæderiet end at forsøge at holde igen og så ende med at spise noget, som med garanti feder.
15 år1. december 2009 kl. 11:16
angelique (slettet)
Sådan en æde dag har jeg osse her idag. Tror det er fordi jeg er træt og udkørt. Har bare nok trænet lidt meget de sidste par dage fordi jeg bare vil nå mit første del-mål i næste uge. Synes heller ik helt jeg sover nok og deraf sukkertrang i min krop :(
Drikker te som en sindsyg (er på 2. liter) og gufler gulerødder. Nægter af købe noget usundt. Og det gør bare mega ondt at tygge fordi jeg allerede har spist en halv pakke tyggegummi (sukkerfri self) og er totalt øm i kæberne.
Synes dog æde lysten forsvinder af motion så jeg glæder mig til at slippe fra skole så jeg kan komme i træningscenteret.
Drikker te som en sindsyg (er på 2. liter) og gufler gulerødder. Nægter af købe noget usundt. Og det gør bare mega ondt at tygge fordi jeg allerede har spist en halv pakke tyggegummi (sukkerfri self) og er totalt øm i kæberne.
Synes dog æde lysten forsvinder af motion så jeg glæder mig til at slippe fra skole så jeg kan komme i træningscenteret.
15 år3. december 2009 kl. 14:27
Sannew (slettet)
Der var en dag, hvor jeg ÅD 1,5 kg gulerødder! (det giver faktisk omk 600 kalorier, så det føltes lidt dumt). Jeg kunne bare ikke holde op.
Tit spiser jeg coleslaw - masser af tygning, så man bliver helt træt af det
Tit spiser jeg coleslaw - masser af tygning, så man bliver helt træt af det
15 år3. december 2009 kl. 21:17
Anonym
Gulerødder er faktisk ikke så usundt ! Man forbrænder nemlig kcal ved at spise dem, så der kommer næsten ikke nogen kcal inden bors...!
Jeg er inde i en periode hvor jeg næsten ikke spiser noget, så det svimler for mine øjne og jeg bliver svimmel når jeg rejser mig. Det er heller ikke særlig sjovt.
Jeg er inde i en periode hvor jeg næsten ikke spiser noget, så det svimler for mine øjne og jeg bliver svimmel når jeg rejser mig. Det er heller ikke særlig sjovt.
15 år16. december 2009 kl. 13:54
burdeikke (slettet)
Tak for svar. Det jeg også synes er svært, det er at jeg alligevel træner flere timer hver dag og jeg SKAL have energi nok til at kunne give den fuld skalde. Dvs ingen svimmelhed. Det bliver ved med at gå den forkerte vej, så nu er jeg begyndt at skrive ind igen. Jeg har taget rigtig meget på ( ca 5 ud af de 20 jeg har tabt i løbet af de seneste 3 mdr) jeg må nok bare erkende at der ikke skal særlig meget til før at jeg tager på i vægt og at min forbrænding er vild dårlig. Jeg mener: Med det aktivitetsniveau jeg har beregner programmet det ofte til at være over 3000 når jeg taster det ind, men jeg spiser kun mellem 2200-2500 dagligt på de dage, og mellem 1700-2000 på de dage hvor jeg ikke træner ( men stadig cykler, går etc.) Og alligevel tager jeg på.. Jeg er langt fra tyk, det ved jeg, men plejer at være helt skinny skinny og det er jeg slet ikke mere.. Nu er jeg bare normal...
15 år22. december 2009 kl. 11:21