hej mariay
velkommen hertil ;O)
jeg holder vægten fint på et kcal indtag på ca 1800kcal om dagen og ind i mellem spiser jeg lidt over det jeg forbrænder og så ned på de ca 1800 igen.
til hverdag indtaster jeg alt herinde, og springer tit over i weekenderne og et par dage ind i mellem.
eller nogen gange en hel uge men jeg vejer mig hver dag og holder øje ;- og hvis jeg så synes vægten stiger for meget , ja så er jeg på igen.
lise
ny på vægtvedligholdelses holdet
Du læser en tråd i debat > vægtvedligeholdtynd74
re: ny på vægtvedligholdelses holdet
15 år19. september 2009 kl. 09:21
burdeikke (slettet)
Hvorfor spiser I kun 1800? er I meget inaktive eller hvordan? Jeg spiser cirka 2200 kcal pr. dag og træner 5 gange om ugen. Jeg prøver bare at spise fornuftig og give min krop mad, når den fortæller mig den er sulten eller har lyst til noget. Jeg tror det er vigtigt man forkæler sig selv- forkælelse er ikke lig usundt mad; men god mad. Lækkert frugt, grønne retter, groft hjemmebag, gode kaffer, tørret frugt og nødder. Ved at gøre dette, tror jeg ikke det kan gå helt galt. Måske bliver man ikke en size Zero, men en 36 eller 38 er vel også fint nok.. Generelt tror jeg man skal droppe slankehysteriet og nyde livet; integrere gode sunde vaner og så bare lytte lytte lytte til kroppen (og sindets) signaler. Fortæller mit hoved mig, at jeg i en periode skal slippe kontrollen og bare spise hvad jeg vil af sunde og gode råvarer, så er det måske min krop der skriger på at jeg genoplader og fylder depoterne op :-)
15 år19. september 2009 kl. 16:49
Anonym
1800 er vel meget normalt, hvis man er normalt aktiv.
2000 kcal pr. dag er det vejledende antal, som skulle forestille at være gennemsnitigt, men det er langt fra alle dage, man kommer derop (jvf. maditals indtastning af motion).
Jeg vil sige, at man generelt ligger på de ca. 1800 hver dag.
Godt for dig at du spiser 2200; du træner jo så også 5 gange i ugen og er dermed meget aktiv, så du kan tillade dig selv mere end normalt aktive, som man nok skal passe på med at kalde direkte inaktive.
2000 kcal pr. dag er det vejledende antal, som skulle forestille at være gennemsnitigt, men det er langt fra alle dage, man kommer derop (jvf. maditals indtastning af motion).
Jeg vil sige, at man generelt ligger på de ca. 1800 hver dag.
Godt for dig at du spiser 2200; du træner jo så også 5 gange i ugen og er dermed meget aktiv, så du kan tillade dig selv mere end normalt aktive, som man nok skal passe på med at kalde direkte inaktive.
15 år19. september 2009 kl. 17:02
mariay (slettet)
tak for tips'ne :-)
15 år27. september 2009 kl. 15:10
Frk Jakob (slettet)
Det kommer jo også an på hvor stor man er. En pige på 180 der vejer 75 kg skal jo have over 2000 kcal om dagen, for at holde den vægt. mens et lille nips på 160 og 50 kg kun kan spiser 1700 kcal dagligt. Sådan er folk jo så forskellige, en større krop har brug for mere mad.
15 år29. september 2009 kl. 23:37
bruger slettet
Jeg plejer at spise 1800kcal om hverdagen og så spiser jeg nok 2500 i weekenden. Jeg tror at mit gennemsnitlige indtag er 2300 om dagen.
Jeg vejer 60kg og er 173cm..
Jeg vejer 60kg og er 173cm..
15 år3. oktober 2009 kl. 15:38
Jeg har nu været gennem en lang periode (fra januar i år) hvor jeg har tab mig over 20 kg. og nu vil jeg gerne prøve at holde vægten jeg har nået nu. Jeg er for at sige det mildt meget panisk for at komme til at tage på igen, så jeg vil gerne starte med at spørge alle jer der ude, hvordan har i fundet en balance ? Indtaster i stadig alt hvad i spiser på madital.dk ? Kan jeg regne med at jeg må spise ca. 1800 kcal om dagen, når mit bmi er 21, 5 ? Alle tips er meget velkommen :-)