Hestekur

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold

Hestekur
Jeg vil lige trodse ophavsretten og give en hestkur videre fra Charlotte Hartvig, - lad det da være en reklame for hendes bog 'Skrump dig glad'. Det er en endagskur beregnet til at rette op på en mindre vægtstigning efter en middag i byen el.lign., og ikke meningen at man skal bruge den flere dag i træk.

Morgen:
3 dl fromage frais, smagt til med flydende sødemiddel (hvis man er til kunstige sødemidler) og limesaft, herover ristede hørfrø.

Frokost:
200 g salatgrønsager, 200 g rejer eller tun (naturel eller i vand), limesaft eller balsamico.

Aftensmad:
300 g kalkun- eller skinkeschnitzel, stegt almindeligt (tages hurtigt væk fra den fedtede pande, når det er færdigstegt), hertil kogte grøntsager ad libitum.

Mellemmåltider:
(kan fordeles gennem dagen som man ønsker)
3 Minimumkiks med mager friskost, fx fra Cheasy eller Kirk
1-2 æsker sukkerfri Gajol eller Läkerol

Hvad pokker lakridserne laver i kuren forstår jeg ikke. Måske skal de smadre maven, så man tømmer tarmen. Personligt ville jeg udelukke dem og snuppe en gulerod i stedet.

Tippet er ihvertfald givet videre. Jeg har ikke selv prøvet den.
15 år23. august 2009 kl. 12:25
re: Hestekur
Hej SiriS

Tak for tippet! Det kan være meget rart at have noget i baghånden til at rette lidt op på kalorieregnskabet :o)

Jeg er enig i, at en gulerod el. to nok ville gøre sig bedre end Gajol el. Läkerol.

Ind imellem har nogle brugere skrevet, at det er smart at variere sit kalorie indtag - f.eks. hvis ens vægt pludselig står stille i længere tid. Der kunne man sikkert også med fordel bruge hestekuren - jeg har dog ikke sat mig ind i, hvor mange kalorier den indeholder, men det må være ret få?
15 år24. august 2009 kl. 12:04
Ja, hun skriver det faktisk ikke nogen steder, bare at det tog hende lang tid at udvikle den, fordi der skulle være protein nok til at man ikke sulter og fiber nok til at maven ikke går i stå, og smag nok til at man ikke føler det som en straf.

Måske skulle jeg prøve den i morgen. Jeg har lige været i biografen og spist for meget slik.
15 år27. august 2009 kl. 00:01
Jeg har prøvet den flere gange og synes den er god og effektiv... Men den er altså også lidt hård at komme igennem - så derfor er det altså rart, at der er plads til gajolerne i regnskabet ;)
15 år7. oktober 2009 kl. 20:34

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...