At tælle, eller ej, hvornår holdt i op?

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold

At tælle, eller ej, hvornår holdt i op?
Nu har jeg talt kalorier i 4 måneder, og det er simpelthen bare blevet en vane for mig at veje min mad og taste ind. Men hvornår holdt i andre op (hvis i da gjorde det)?

Trappede i ned, talte en gang om ugen for sådan lige at holde styr på om i nu ikke kom til at spise for meget eller måske noget helt tredje?
15 år30. juli 2009 kl. 22:37
re: At tælle, eller ej, hvornår holdt i op?
Jeg måtte lige tilbage i min dagbog og kigge. Jeg kan se at da jeg sidste år tabte 20 kilo var jeg meget ustabil, men tastede stadig nogle dage om ugen de sidste par måneder. Jeg tror det lidt handlede om at have tiden og overskuddet til det. Kan se at jeg typisk ikke tastede i weekenden. Det skyldes dels at jeg gav mig selv lov til lidt mere i weekenden og at jeg typisk ikke var så meget på nettet i weekenden i forhold til hverdagene, hvor jeg hele min arbejdsdag er på nettet og nemt kunne taste ind.

Nu hvor jeg er startet kur igen har jeg faktisk ikke rigtig gidet at gå igang med indtastningerne. Men måske det kommer senere hvis jeg alligevel ikke har så meget kontrol over det.

Jeg tror bare det handler om at prøve det af. Bliver du træt af at tælle så hold pause og se om vægttabet fortsætter, som du håber. Men det er bare vigtigt at reagere hvis det så ikke gør. Så er det tid til at sætte sig selv under administration :-)
15 år31. juli 2009 kl. 08:42
Jeg er ikke nået til vedligeholdelse endnu men jeg taster ikke så ofte. Ikke længere. Jeg tastede ca. hver dag i 2-3 måneder i begyndelsen men så blev jeg hurtigt vant til tingene. Og så finder jeg det en pine at veje alt, så jeg gætter men man er jo ikke særlige præcis når man gætter så jeg har haft svært ved at regne med tallet jeg fik alligevel.

Men jeg taster stadig en gang i mellem bare lige for at være sikker.
15 år3. august 2009 kl. 09:18
Jeg synes faktisk at jeg fik nogle OK resultater med at gætte vægten på ,aden. Jeg vejede for at lære hvad ting nu vejede, men gættede for det meste. Og alligevel kunne man gå ind på oversigten og vælge at vise f.eks. en periode på 14 dage tilbage. Og så se hvilket vægttab det skulle svare til og så passede det meget ofte med det faktiske vægttab. Jeg synes det var HELT vildt at programmet kunne være så præcist.
15 år3. august 2009 kl. 11:35
Jeg tror jeg holdt op med at tælle cirka en måned eller så efter at mit vægttab var overstået. Især fordi jeg jo pludselig skulle spise 2000 kj mere om dagen for at undgå at tabe mig mere - og det skulle lige passes ind i vanerne.

Jeg er i øvrigt igang med at tabe mig igen - min vægt har krøbet cirka 3 points op og ligger nu lige under 25 - dvs på grænsen til overvægt hvis jeg var under 35 hvilket jeg ikke er.
15 år6. august 2009 kl. 21:46
Jeg ændrede mine vaner for flere år siden- har været vægtvedligeholder et år nu- , og jeg tæller staidg. Ikke så nøje men altid alligevel. Har fundet ud af, at jeg ellers spiser meget mere end hvad godt af. Men jeg er blevet bedre til at sløse mig frem, og har systemer, hvor jeg nogen dage mere slipper kontrollen, hvor så dagen efter regner sammen osv. Men jeg ville ønske jeg ikke talte, synes det er problematisk og man bliver syg i hovedet af det
15 år7. august 2009 kl. 11:39

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...