#1 af Misha (slettet)
NEDTUR!!!:-(
Du læser en tråd i debat > vægtvedligeholdMisha (slettet)
NEDTUR!!!:-(
Alt har bare kørt de sidste to uger. Vægten går ned, jeg løber, cykler og går ture. Har lagt mit liv helt om, og undværer HELT sukker, efter stor sukkerafhængighed. Så stiller jeg mig på vægten til morgen for at opdage at den siger +1,3kg. PÅ ET DØGN!! Fuck en nedtur! Jeg var til koncert fredag og drak mange øl, hvad jeg ellers normalt IKKE gør. Er det defor?? Hvorfor viste det sig så ikke på vægten lørdag morgen så?? Men hvis det ikke er det alkohol som er grunden, hvad er så?? Jeg tør næsten ikke veje mig imorgen. Jeg er SÅ ked af det:-(
16 år5. april 2009 kl. 14:31
bruger slettet
re: NEDTUR!!!:-(
Det er meget muligt at det er alkoholens skyld. Man skal nemlig ikke kun kigge på kalorierne i alkoholen som ellers er overskuelige. For alkohol er jo et slags giftstof og så længe det er i kroppen, arbejder kroppen kun på at nedbryde giftstoffet og imellemtiden går forbrændingen totalt i stå, så alt andet man spiser går direkte på sidebenene. Desuden binder alkohol fedt.
Så det er ikke særlig godt for et vægttab at drikke. Jeg drikker slet ikke alkohol nogensinde, men jeg er også lidt fanatisk.
Anyway; jeg er sikker på og har erfaring med at når vægt kommer så hurtigt på, så kommer det også hurtigt af igen, så bare rolig. Jeg er sikker på at om et par dage er vægten gået ned igen allerede :-)
Så det er ikke særlig godt for et vægttab at drikke. Jeg drikker slet ikke alkohol nogensinde, men jeg er også lidt fanatisk.
Anyway; jeg er sikker på og har erfaring med at når vægt kommer så hurtigt på, så kommer det også hurtigt af igen, så bare rolig. Jeg er sikker på at om et par dage er vægten gået ned igen allerede :-)
16 år6. april 2009 kl. 12:01
bruger slettet
Du skal godt nok drikke mange fadbamser, som jo er en meget tynd kop øl, hvis det skal omsættes til 1,3kg. fedt/vægtforøgelse!
Jeg tror det skyldes lige så meget væske, som er ophobet i kroppen. Tag det roligt, fortsæt din fine stil og se om ikke et par dage retter op på vægten.
Jeg har selv prøvet det der med en masse øl og det giver en hurtig vægtstigning, men den kan også hurtigt smides igen!
Held og lykke!
Jeg tror det skyldes lige så meget væske, som er ophobet i kroppen. Tag det roligt, fortsæt din fine stil og se om ikke et par dage retter op på vægten.
Jeg har selv prøvet det der med en masse øl og det giver en hurtig vægtstigning, men den kan også hurtigt smides igen!
Held og lykke!
16 år7. april 2009 kl. 23:04
Misha (slettet)
Ihh tak skal i have!! Og ja.... den faldt lige så hurtigt igen vægten:-) Men pyha en forskrækkelse!! Aldrig mere.....måske......;-)
16 år8. april 2009 kl. 21:38
Anonym
Skær lidt ned på alkoholden det vil måske hjælpe :D
16 år27. april 2009 kl. 10:30
Pupa (slettet)
Prøv at lade være med at veje dig for ofte, vægten kan svinge med mange ting. Vej dig et par faste dage om ugen, om morgenen, efter toiletbesøg. Så undgår du for meget nedtur. Men lad være med at punke digselv for meget, det tager tid :D
Hvis du stadig ikke ser den store forskel, måske det var en ide at kigge på dit madindtag!? Det er fint uden sukker, og mindre fedt, men det er jo stadig sådan at du skal spise mindre kcal end du indtager, for at tabe dig. Og det kan være let at komme til at spise mere, når man træner mere.
Hvis du stadig ikke ser den store forskel, måske det var en ide at kigge på dit madindtag!? Det er fint uden sukker, og mindre fedt, men det er jo stadig sådan at du skal spise mindre kcal end du indtager, for at tabe dig. Og det kan være let at komme til at spise mere, når man træner mere.
16 år16. maj 2009 kl. 15:10
Ahimsa (slettet)
Jeg oplever nøjagtig det samme når jeg drikker alkohol. Dagen efter har jeg tabt mig (mener at alkohol er vanddrivende) og på 2. og 3. dagen går vægten op fordi kroppen restituerer. Derefter er alt ved det gamle, såfremt jeg motionerer og spiser som jeg bør. Dog har jeg jo fået tre dage længer til mit mål ;-)
16 år5. juni 2009 kl. 19:20
iakob
Jeg har vejet mig hver dag - og noteret vægten ind hver dag. Altså dengang jeg tabte mig 20 kilo. Ved at gøre det, så vænner man sig også lidt til de hop der kommer ind imellem og man får et bedre overblik over hvad der giver vand i kroppen og hvad der giver vedvarende fedt.
Jeg har personlig en månedlig chipsdag - en aften hver måned hvor min mand og jeg sætter en god film på og æder chips. Sidste gang var i forgårs hvor vi så Sagen Genoptaget :-) Dagen efter kunne jeg konstatere at det ville tage mig omkring 2 dage med et underskud på 2000 kj hver dag for at indhente de kalorier*. Det er prisen og hvis man er villig til at betale, så er der slet ikke noget i vejen med en udskejelse af og til. Man skal bare passe på frekvensen af udskejelser og så være voksen nok til at tage konsekvensen af sine handlinger dagen efter.
Så hvis du har lyst til at drikke nogen øl til en koncert en sjælden gang - så gør det. Livet skal også leves.
') Et vægttab på 0,5 kilo om ugen kræver et dagligt underskud på 2000 kj.
Jeg har personlig en månedlig chipsdag - en aften hver måned hvor min mand og jeg sætter en god film på og æder chips. Sidste gang var i forgårs hvor vi så Sagen Genoptaget :-) Dagen efter kunne jeg konstatere at det ville tage mig omkring 2 dage med et underskud på 2000 kj hver dag for at indhente de kalorier*. Det er prisen og hvis man er villig til at betale, så er der slet ikke noget i vejen med en udskejelse af og til. Man skal bare passe på frekvensen af udskejelser og så være voksen nok til at tage konsekvensen af sine handlinger dagen efter.
Så hvis du har lyst til at drikke nogen øl til en koncert en sjælden gang - så gør det. Livet skal også leves.
') Et vægttab på 0,5 kilo om ugen kræver et dagligt underskud på 2000 kj.
16 år6. juni 2009 kl. 09:31
Kvinde_1988 (slettet)
Hej Misha !
ved godt det er længe siden du skrev dette snart , men for en "lille opmuntring" (måske) , kan jeg sige at jeg har fået afvide af min psykolog at en kvindes vægt godt kan "hoppe" lidt alt afhængig af hvilken cyklus vi er i .
Håber det ku være dig til nytte :-)
ved godt det er længe siden du skrev dette snart , men for en "lille opmuntring" (måske) , kan jeg sige at jeg har fået afvide af min psykolog at en kvindes vægt godt kan "hoppe" lidt alt afhængig af hvilken cyklus vi er i .
Håber det ku være dig til nytte :-)
16 år11. juni 2009 kl. 11:34