Tror nok at det er "almindeligt" kendt at man trænger til mere og federe mad i vintermånederne. Så det er helt sikkert rigtigt at det kræver lidt mere fokus.
En anden ting er at du måske trænger til mere mad, fordi du er begyndt at løbe mere. Hvis du generelt spiser for lidt og bliver for sulten, er det nemt at fristes af kiosken.
Prøv at spise lidt flere kalorier om dagen, ved at skrue op for de gode ting. Specielt morgenmaden må gerne indeholde mange kalorier. Så fristes man ikke så nemt senere på dagen.
Har selv seriøse problemer med at styre mig i nærheden af sukker for tiden. Ved ikke helt om det er årstiden eller gamle vaner der indhenter mig - men jeg SKAL nok få styr på det igen.....
Vintermåneder og motivation
Du læser en tråd i debat > vægtvedligeholdveile
re: Vintermåneder og motivation
16 år16. februar 2009 kl. 14:09
bruger slettet
Jeg har det fuldstændig ligesom dig / Jer. HAr også skrevet flere fortvivlede indlæg om det herinde. Jeg har også over en periode på et par år smidt de kilo, der skulle smides og vægten har bare stille og roligt bevæget sig ned ad uden problemer og uden afsavn. Det er ikke engang fordi jeg tænker " Ej det kan man alligevel ikke se" ; det er mere fordi jeg virkelig VIRKELIG har lyst til mad; ikke usundt på den måde, men bare lyst til at proppe noget i munden og føler mig konstant sulten. Jeg håber virkelig det bare er en vinterting.. Hvad jeg gør der motiverer mig? Jeg prøver at træne så meget som muligt og så giver jeg mig selv lov til at få de ekstra kalorier om dagen. Det er ikke mange ekstra men bare sådan jeg kan holde det ud. Vil dog også gerne høre om Jeres motivations metoder, når det blot er et pørgsmål om at bibeholde sin nuværende vægt
16 år16. februar 2009 kl. 16:43
bruger slettet
Jeg synes at det er rigtig svært når man ikke længere er igang med et vægttab og har et mål man skal ned på. Så føles det mere som om man bare kan spise lidt ekstra, for hvis nu man tager på, kan man jo altid tabe det igen... Det er en lidt nedern indstilling, og heller ikke ligefrem særlig sundt... Jeg har prøvet at sige at jeg må unde mig selv noget nams hver fredag, men det er svært at overholde, ofte er sliktrangen endnu værre i hverdagen end i weekenderne... Jeg tror det hænger lidt sammen med at jeg får lyst til sukker når jeg er stresset... Så måske er noget afslapning løsningen? Det er nok meget individuelt hvad der hjælper på sådan noget... Men det er nok sandt at den ekstra løbning har gjort mig ekstra sulten... Jeg har nemlig heller ikke sat mit kalorieindtag op efter jeg øgede min motion, det kan nok godt have noget med det at gøre...
16 år16. februar 2009 kl. 18:01
bruger slettet
Nååå sådan har jeg det ikke, det med at tænke at det kan jeg bare tabe igen, Snarere tværtimod. Da jeg var på kur var jeg langt bedre tilt at unde mig selv synde dage, fordi jeg vidste jeg ville nå mit mål; men nu sidder angsten bare for at blive tyk igen der konstant. Jeg er virkelig virkelig glad for at være forholdsvis tynd - jeg værdsætter det flere gange hver dag. Mit er mere jo længere jeg er kommet ned i vægt des mere sulten synes jeg jeg er. Synes også det er svært at bedømme i forhold til motion. Hvor meget kan man tillade sig at indtage ekstra. Faktisk synes jeg det er 100 gange sværere nu, fordi man hele tiden er bange for at maden tager over men samtidig tør man ikke slippe kontrollen..
Jeg spiser aldrig slik eller fede sager, dog kan jeg godt finde på at spise lidt ost og drikker ca. en gang om måneden - det synes jeg alligevel der skal være plads til. Desuden er jeg afhængig af cola light, daaammnn it..
Hvad bruger du som motivation? Kan du slet ikke komme i tanke på noget overhovedet? Som sagt er der flere gange dagligt jeg virkelig virkelig værdsætter det og får den der - ALDRIG om jeg skal være større igen!
Jeg spiser aldrig slik eller fede sager, dog kan jeg godt finde på at spise lidt ost og drikker ca. en gang om måneden - det synes jeg alligevel der skal være plads til. Desuden er jeg afhængig af cola light, daaammnn it..
Hvad bruger du som motivation? Kan du slet ikke komme i tanke på noget overhovedet? Som sagt er der flere gange dagligt jeg virkelig virkelig værdsætter det og får den der - ALDRIG om jeg skal være større igen!
16 år16. februar 2009 kl. 19:26
bruger slettet
Lige for tiden bruger jeg som motivation at tænke på at hvis jeg kommer højere op i vægt, vil jeg ikke kunne passe de tøjstørrelser som jeg gerne vil, da jeg har meget svært ved at passe bukser... Der skal ikke mange kilo til før jeg må op i de allerstørste størrelser, selvom jeg slet ikke er overvægtig... Og ellers tænker jeg på at jeg får appelsinhud hvis jeg spiser alle de søde sager. Jeg vil gerne kunne gå på stranden til sommer uden at skamme mig over mine lår.
Der var også engang hvor jeg slet ikke spiste søde eller fede sager, men jeg er nok kommet til at give lidt for meget slip for nu er det blevet utrolig svært at styre.
Hvad bruger du som motivation?
Der var også engang hvor jeg slet ikke spiste søde eller fede sager, men jeg er nok kommet til at give lidt for meget slip for nu er det blevet utrolig svært at styre.
Hvad bruger du som motivation?
16 år17. februar 2009 kl. 07:32
bruger slettet
Har slet ikke lyst til det mere og så er der jo ingen grund til at spise det, men hvis man har lyst kan man jo sagtens indtage det i moderater mængder.
Jeg har en masse:
1. Det er fedt at få komplimenter for sin krop; både af mænd og kvinder.
2. I forlængelse af 1. score jeg så meget mere nu ;-)
3. Jeg kan passe stort set alt det tøj jeg prøver; og det sidder godt
4. Jeg er ikke flov over mig selv
5. Jeg kan sågar gå i grimmere tøj ( ikke grimt, men grimmere) fordi jeg ikke føler jeg skal kompensere for min overvægt.
6. Jeg ser bedre ud når jeg danser
7. Det er lettere at danse
8. Jeg får mere kredit for min dans
9. At være slank er bare under alle omstændigheder det der passer til , hvem jeg føler jeg er. Jeg har altid dyrket rigtig meget motion, og der virker det bare misvisende at være overvægtig.
10.. nå ja... bikinien... Og maveblusen...
Jeg har en masse:
1. Det er fedt at få komplimenter for sin krop; både af mænd og kvinder.
2. I forlængelse af 1. score jeg så meget mere nu ;-)
3. Jeg kan passe stort set alt det tøj jeg prøver; og det sidder godt
4. Jeg er ikke flov over mig selv
5. Jeg kan sågar gå i grimmere tøj ( ikke grimt, men grimmere) fordi jeg ikke føler jeg skal kompensere for min overvægt.
6. Jeg ser bedre ud når jeg danser
7. Det er lettere at danse
8. Jeg får mere kredit for min dans
9. At være slank er bare under alle omstændigheder det der passer til , hvem jeg føler jeg er. Jeg har altid dyrket rigtig meget motion, og der virker det bare misvisende at være overvægtig.
10.. nå ja... bikinien... Og maveblusen...
16 år17. februar 2009 kl. 14:10
Jeg har i de sidste par uger haft rigtig meget vrøvl med motivationen... Når jeg har set mig i spejlet har jeg tænkt; "ja ja det er jo fint nok.." og derefter givet temmelig meget efter for min spisetrang. Jeg har rigtig svært ved at holde vægten på mit mål, det har ellers aldrig før været et problem siden jeg startede min kur. Men her midt i kulden tænker man lidt "puha der er jo alligevel mange måneder til bikinisæsonen... Ingen skal se min mave under alle de sweaters alligevel" Er der andre der har det ligesom mig? Og hvad gør I for at holde motivationen oppe? jeg er begyndt at få rigtig svært ved at gå forbi kiosker osv. med penge på lommen. Det kan jeg nærmest ikke uden at den søde tand overmander mig. Fatter ikke hvad der går af mig pludselig...
Til gengæld har jeg sagt mit fitness-medlemsskab op, og besluttet at jeg vil løbe i det fri i stedet. Det har jeg gjort et par uger nu, og er blevet meget mere motionsmotiveret. Jeg har fået løbet 5km næsten hver anden dag i stedet for to dage om ugen i centeret, så det er altid noget :)