Jeg vil vove at påstå, at alle har dårlige perioder og når du oven i købet er halvsløj, bliver det ikke nemmere.
Som du selv skriver, er det ikke de usunde ting, du propper dig med, hvilket jeg synes, du skal fokusere på. Det er jo super flot, at du er kommet væk fra det usunde mad. Det er bare mængderne du skal have styr på! Hvis du kan lide grøntsager som gulerødder og peberfrugt, kan du prøve at skifter noget af frugten ud med det, da grøntsagerne indeholder lidt færre kalorier. Ellers kan du planlægge din mad i tankerne før du spiser. Dvs. hvad vil jeg spise, hvor meget osv. Prøv også at spise langsomt/langsommere...
Lad være med at tænke "jeg vil ikke være tyk". Det er en negativ tankegang. Tænk noget i retning af "jeg vil være sund og slank", da du så fokuserer på det positive.
Pøj pøj med det hele!
#2 af Esti91 (slettet)
Men jeg vil bare ikke være tyk igen! Det er så skrækkeligt; hele tiden at sige til sig selv: Jeg vil ikke være tyk samtidig med at kalorieindtaget igen er oversteget det acceptable. Jeg orker bare ikke at sulte, eller have helt vildt meget fokus på mad generelt; det har jeg bare ikke tid til.