Tirsdagsvejning, uge 48

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold

Tirsdagsvejning, uge 48
Jeg vejede 63 kilo i sidste uge - hvilket var for meget. Idag vejer jeg knap 62 kilo, så jeg er faktisk godt tilfredt på vægtfronten. Det meste af det tabte er sikkert vand fordi jeg har altså ikke spist helt fornuftigt.

Jeg er nemlig løbet ind i (endnu) en forkølelse med tilhørende ondt i halsen. Og min mand har fået en værre forkølelser (hans forkølelser er vist pr definition værre end mine) og mine børn er også snottede - den ene har falsk strubehoste (ikke alvorligt). Så jeg stod med det meste af ansvaret for at familien fungerede - og så gider jeg ikke have dårlig samvittighed over at der måske lige røg for meget slik ned.
16 år25. november 2008 kl. 08:42
re: Tirsdagsvejning, uge 48
Jeg er godt lettet, jeg er nede på mine sædvanlige 57kg igen, havde ikke troet at det ville gå så hurtigt. Har ellers spist godt de sidste par dage, men sunde ting heldigvis.
I dag var jeg meget tæt på at falde for fristelsen da bageren havde tilbud på tre honninghjerter (som er noget jeg ikke kan stå for) for en tyver, men jeg stod imod og købte nogle riskiks og æbler i stedet :)
Tror nu alligevel jeg vil tillade mig et honninghjerte når jeg har holdt vægten indtil december...
16 år25. november 2008 kl. 21:49
iakob , hvor har du / I altså været uheldige med sygdom her i efteråret og nu igen starten på vinteren. det må være hårdt, puh ha
håber snart I kommer jer ;-)

malouxD . det var flot at du stod imod fristelsen. men ja et honning kage hører da vist julen til. så und du bare dig selv sådan en en enkelt dag, det vælter nok ikke læsset ;O)

jeg selv vejer 71kg så det går lidt nedad her også. det er jeg meget tilfreds med. min plan for december er nemlig at holde vægten og ikke tage på. så hvis jeg ikke ryger over de 72kg vil det være fint.

hvad er jeres plan for december??

lise
16 år26. november 2008 kl. 10:29
@Flittiglise: Ja, vi har været uheldige. Det er nok årstiden kombineret med den globale opvarmning (der ikke giver kulde nok til at slå luftborne bakterier ihjel) kombineret med dårlig håndhygiejne hos børnene. Jeg har ellers været dygtig og ikke rå-ædt halspastiller mv ligesom jeg plejer.

@MalouxD: Flot! Man føler sig helt ovenpå når man sådan med storsind kan modstå en fristelse. Det gør jeg i hvert tilfælde.
16 år26. november 2008 kl. 21:18
Min plan for december er at få dyrket en masse motion, efter en lang inaktiv periode. Plejede altid at røre mig meget, men har hverken haft tid, penge eller helbred til det på det seneste, så nu skal der gang i det igen. Fik mig et nyt abonnement til fitnesscenteret i sidste uge. Det er også en god anledning til at få brændt ekstra kalorier, til at få plads til lidt udskejelser i den søde juletid...

Iakob: Det var synd med al den sygdom, vi må håbe at det snart går over. Spændende teori om den globale opvarmning og bakterierne, det havde jeg aldrig skænket en tanke...

Flittiglise: Det lyder som om det kører godt for dig og at der er styr på det hele. Det bliver sikkert en smal (bogstavelig talt ;) sag for dig at holde vægten i december :)
16 år27. november 2008 kl. 08:01
Det var min praktiserende læge der fortalte det, da jeg var inde for at få checket et barns forkølelse for bakterier (han havde det ret dårligt med feber). Hun kikkede ud af vinduet på en trist, tåget septemberdag og sagde at med det vejr så er der masser af bakterier i omløb fordi de lever længere i luften end de ville gøre hvis det er koldt. På det tidspunkt var der vist en del af hendes patienter der var underdrejede med forskellige forkølelsesformer.

Det gav jo god mening - det er jo også altid forår og efterår man lider af forkølelser. Og altså også vinter, når de ikke rigtig længere er kolde.
16 år27. november 2008 kl. 11:37
Ja det er faktisk rigtigt, det lyder meget logisk egentlig.
16 år1. december 2008 kl. 06:49

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...