Tirsdagsvejning, uge 47

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold

Tirsdagsvejning, uge 47
Jeg er lidt tidligt på den i denne uge - men vægten står lidt højt og jeg synes ikke jeg kan vente til imorgen.

Jeg er gået igang med at registrere min mad igen - og at arbejde med min holdning til mad. Igen. :-(

Det er lidt noget @ - men jeg vejer nu 63 kilo. Det er jeg ikke særlig tilfreds med.
16 år17. november 2008 kl. 09:48
re: Tirsdagsvejning, uge 47
hej iakob
det er godt du er opmærksom, og med fokus på maden og registringen af maden, skal det nok gå. ;O)
lidt ærgeligt at man ikke bare kan spise løs af alle lækerierne uden at tage på, ( både mad og andet guf ) samt hele tiden at tænke på mængden af det.
men jeg skal selv tænke over hvad jeg putter i munden for ikke at tage på. men jeg tror det er en livsopgave hvis vi skal holde vægten og det vil vi jo gerne :O)

jeg selv vejer , i dag 72kg igen, så det halve kilo over grænsen fra sidste uge er væk. skønt !!
16 år18. november 2008 kl. 06:00
Jeg har skam opmærksomhed på det - men det har været meget svært for mig at gøre det rigtige over de sidste 3-4 uger selvom jeg udemærket godt ved hvad det rigtige er.

Det hænger sikkert sammen med at vi har haft det meget travlt. Både på arbejde og derhjemme.

Men igår modstod jeg en kage som blev stillet på mit kontor - og jeg tog næsten kun een portion af aftensmaden (Jeg tog lidt ekstra broccoli så skaden er ikke så stor) - og det selvom det var rigtig godt mad. Det er jeg lidt stolt af.

Jeg må - ligesom dig - regne med at skulle tænke over det jeg putter i munden resten af livet. Men det lyder nemt, problemet er jo at agere på hvad man tænker. At lade være med at lade sig friste og at lade være med at reagere på fristelsen ved at tage noget. Det er altså svært.

Men i det mindste har jeg lært een ting af min vægttabsperiode - jeg har ikke længere ondt af mig selv fordi jeg nægter mig selv noget guf eller mad. Jeg kan stadig godt guffe lidt hvis jeg har ondt af mig selv, men jeg går ikke helt i selvsving længere og rå-æder fordi det jo ikke er godt for mig at spise usundt eller fordi jeg for 2 minutter siden nægtede mig selv noget. Det er da altid noget :-)
16 år18. november 2008 kl. 09:20
Argh det ser sq ikke for godt ud... vægten har sneget sig helt op på 59... Nu må jeg sq lige se at tage mig lidt sammen... Må nok indrømme at jeg nok har sløset lidt med portionsstørrelserne her den sidste uge... Men så må jeg jo bare til at komme i sving igen. Er sikker på at jeg godt kan komme tilbage på 57 inden december...
16 år19. november 2008 kl. 08:01
Jeg er så kommet lige over de 64 kg, men tror mest det er fordi det er dén tid på måneden.. Der kommer der som regel et ekstra kg på der så forsvinder en uge efter..
Det har været lidt en kamp at holde det sundt da kæresten var hjemme, men nu han er ude igen kan jeg selv styre det hele, det skal nok hjælpe.
16 år21. november 2008 kl. 19:39
Er lige et par dage bagud med vejning....
Vægten sagde knap 60 kg, hvilket er lidt alarmerende, da jeg bare ikke skal ryge over 60 kg. Så skal nok til at være lidt sundere og spise lidt flere grøntsager!
16 år22. november 2008 kl. 00:48

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...