Hej Iakob.
Jeg tror du skal prøve at tage en kold tyrker- bare et par uger, for det skal jo ikke være en evig kamp at have ændret sin livsstil.
Her går det op og ned. er på vej ud af et sødestof lakerol misbrug og det går egentlig okay. købte nogen igår, men smed dem ud.
kaloriemæssigt ligger jeg på ca. 1800-1900 kcal i gennemsnit med weekender, alkohol osv., men træner også dagligt-ret hårdt-så håber det går lige op i sidste ende.
Jeg vejede mig for første gang i et par måneder igår aftes med tøj og maven fuld af mad og drikke. der sagde den 58 kg, så min vægt er vist rimelig stabil. Men er der nogen der ved hvor meget en vægt kan svinge fra dag til aften? Altså er der tale om meget få gram eller hele kilo fra dag til aften???
#2 af bruger slettet
Min vægt her til morgen var 60,6 og det er jeg hverken stolt af eller tilfreds med. Det er 2 kilo over min målvægt på 58,5. Jeg lever sundt nok til hverdag og har generelt lidt overskud, men jeg spiser lidt "for godt" i weekenden, tror jeg.
På den anden side er det jo ikke nogen katestrofe, så jeg arbejder bare stille og roligt med at minimere mit kalorieforbrug i weekenden. Desuden kan noget af vægtstigningen godt skyldes øget muskelmasse da jeg er begyndt at dyrke lidt mere motion (incl muskelopbyggende øvelser et par gange om ugen vhja min Wii).
En trussel er at manden nu er ved at snige guf og kage og slik ind på hverdage igen. Jeg har det ret dårligt med fristelser men jeg kan da heller ikke forbyde ham at spise vingummier i al evighed. Igår spiste han flødeboller mens jeg fik en banan og en figenstang. Den anden dag spiste han en pose haribo mens jeg spiste 10 vingummier.
Planen er at arbejde rent mentalt med at jeg ikke behøver spise slik når andre gør det. Og at jeg ikke behøver proppe det i halsen, når jeg får det. Ånden er redebon, men kødet er skrøbeligt - som det jo hedder. Når jeg sidder foran en pose slik eller en plade chokolade, så synes jeg det er svært at styre. Min mund løber i vand og jeg kan ikke vende mine tanker bort fra det. Det er som om det ligger der og sender impulser til mig med 20 sekunders mellemrum: "SPIS SPIS SPIS".