#2 af Pokemom (slettet)
Vejning september 2008 - samt denne måneds motionsplaner
Du læser en tråd i debat > vægtvedligeholdPokemom (slettet)
re: Vejning september 2008 - samt denne måneds motionsplaner
altså min logik siger mig...hvis du skal cykle hejm FRA arbejde fredag...bliver du nødvendigvis nødt til at cykle TIL arbejde en anden dag...så mandag onsdag fredag ser da fornuftige ud ...hehe
16 år1. september 2008 kl. 21:30
iakob
Altså ideen var jo at jeg cyklede på arbejde mandag eller onsdag og hjem igen onsdag eller fredag. Hehe.
16 år2. september 2008 kl. 09:53
tynd74
hej iakob
skønt din krise er vel overstået , også endda så hurtig ;O) du holder jo vægten fint. ;O) men det kræver også arbejde, ikke bare at tabe sig men også at holde vægten.
jeg selv havde en endelig slutmål på 76kg , men blev for nysgerrig til at se det normale bmi tal på 25 . så her i sommer har jeg tabt 4kg og vejer nu 72kg.
og jeg har flyttet min grænse værdi fra min 74 til max 76
ned til en min på 72 kg og max 74kg så der står jeg lige nu og venter på vægten stabiliserer sig. har nu vejet 72kg det meste af august måned.
så nu prøver jeg lige så stille at rykke vægten og grænseværdierne 2 kilo mere nedad. jeg har en idé om at ende på en græseværdi der hedder min 68kg og max 70kg men bmi tallet er normalt på 70,6kg
motion for september : er gymnastik mandag
svømning hver tirsdag og torsdag. plus de almindelige gå-ture til hverdag.
lise
skønt din krise er vel overstået , også endda så hurtig ;O) du holder jo vægten fint. ;O) men det kræver også arbejde, ikke bare at tabe sig men også at holde vægten.
jeg selv havde en endelig slutmål på 76kg , men blev for nysgerrig til at se det normale bmi tal på 25 . så her i sommer har jeg tabt 4kg og vejer nu 72kg.
og jeg har flyttet min grænse værdi fra min 74 til max 76
ned til en min på 72 kg og max 74kg så der står jeg lige nu og venter på vægten stabiliserer sig. har nu vejet 72kg det meste af august måned.
så nu prøver jeg lige så stille at rykke vægten og grænseværdierne 2 kilo mere nedad. jeg har en idé om at ende på en græseværdi der hedder min 68kg og max 70kg men bmi tallet er normalt på 70,6kg
motion for september : er gymnastik mandag
svømning hver tirsdag og torsdag. plus de almindelige gå-ture til hverdag.
lise
16 år6. september 2008 kl. 08:42
iakob
Hehe.. min vægt er på vej opad igen. Ikke så sært fordi jeg falder faktisk utrolig nemt i. For mig er det en daglig kamp ikke at spise for meget og for usundt. Lige nu er det især slik og sært nok - kager (det var aldrig min ting før, da jeg fyldte mig med slik, chokolade og chips).
Det som redder mig fra at vende tilbage til fordums overvægt er dels nogle regler som jeg forsøger at overholde. Regler for min hverdag der fortæller mig hvad jeg må og ikke må spise til hverdag. Min motion som jeg forsøger at få så det svarer cirka til 30 minutter dagligt. Og så at jeg holder skapt øje med vægten så når jeg har taget 1½ - 2 kilo på så kan jeg tabe dem igen inden det bliver til et nederlag og stramme bukser.
Tøjet.. det nye tøj i de mindre størrelser - er alltid en påmindelse om at jeg ikke vil tage på igen - på en positiv måde. Det er den lokkemad som holder mig i nærheden af dydens smalle sti.
Det skal lige siges at vores hverdag er ldit i kaos fordi vi skal til at bygge udestue og derfor selv graver ud til fundamentet i haven. Næste weekend skal vi ordne det sidste - og måske weekenden efter. Så er vi klar til håndværkerne. Men det har også være 2 rigtig travle måneder hvor jeg har været ret stresset. Og jeg kan mærke at jeg er blevet stærkere i armene af at skovle jord :-)
Nå.. men idag var vægten 300 gram fra min magiske grænse og jeg har besluttet at jeg ikke må få slik og kager overholdet i denne uge (i hverdagene). Jeg ved at det f.eks. bliver et problem i aften når manden gerne vil "crashe" med en pose slik og i morgen til projektmødet når der er kage. Det må jeg så håndtere... i aften med frugt og the og vand og i morgen med frugt og kaffe.
Det som redder mig fra at vende tilbage til fordums overvægt er dels nogle regler som jeg forsøger at overholde. Regler for min hverdag der fortæller mig hvad jeg må og ikke må spise til hverdag. Min motion som jeg forsøger at få så det svarer cirka til 30 minutter dagligt. Og så at jeg holder skapt øje med vægten så når jeg har taget 1½ - 2 kilo på så kan jeg tabe dem igen inden det bliver til et nederlag og stramme bukser.
Tøjet.. det nye tøj i de mindre størrelser - er alltid en påmindelse om at jeg ikke vil tage på igen - på en positiv måde. Det er den lokkemad som holder mig i nærheden af dydens smalle sti.
Det skal lige siges at vores hverdag er ldit i kaos fordi vi skal til at bygge udestue og derfor selv graver ud til fundamentet i haven. Næste weekend skal vi ordne det sidste - og måske weekenden efter. Så er vi klar til håndværkerne. Men det har også være 2 rigtig travle måneder hvor jeg har været ret stresset. Og jeg kan mærke at jeg er blevet stærkere i armene af at skovle jord :-)
Nå.. men idag var vægten 300 gram fra min magiske grænse og jeg har besluttet at jeg ikke må få slik og kager overholdet i denne uge (i hverdagene). Jeg ved at det f.eks. bliver et problem i aften når manden gerne vil "crashe" med en pose slik og i morgen til projektmødet når der er kage. Det må jeg så håndtere... i aften med frugt og the og vand og i morgen med frugt og kaffe.
16 år8. september 2008 kl. 10:00
tynd74
jeg er spædt på at høre om du holdte dig til frugten i går aftes , mens manden guffede slik . men jeg tror faktisk du klarede det . ;O) og at du er standhaftig på arbejde i dag.
for når du har sat dig noget for, ja så gør du det. eller finder plads til de ekstra kcal på anden vis og undværer noget andet. ;O)
helt ærligt jeg synes du klarer det hele så flot , i hele din madital periode og du har været et godt forbillede.
lise
for når du har sat dig noget for, ja så gør du det. eller finder plads til de ekstra kcal på anden vis og undværer noget andet. ;O)
helt ærligt jeg synes du klarer det hele så flot , i hele din madital periode og du har været et godt forbillede.
lise
16 år9. september 2008 kl. 08:11
iakob
Jeg gjorde faktisk noget bedre: jeg tilbød ham frugt og så endte vi med at spise ananas og en pære.
I aftes da jeg skulle lave aftensmaden så lavede jeg nogle små portionsanrettede deserter. I den forbindelse skar jeg så også frugt ud til børnenes madpakker og så lidt ananas til aftenskaffen.
16 år9. september 2008 kl. 09:35
tynd74
nej da iacob..sådan skulle det i hvert fald ikke lyde... jeg skrev også (citerer)
eller finder plads til de ekstra kcal på anden vis. og undværer noget andet :O)
jeg selv får da også slik ind i mellem og kage en gang imellem.
lise
eller finder plads til de ekstra kcal på anden vis. og undværer noget andet :O)
jeg selv får da også slik ind i mellem og kage en gang imellem.
lise
16 år9. september 2008 kl. 13:32
iakob
Vi fik ikke kage til mødet idag fordi mødet var aflyst (og kage-bringeren var vores chef, så han havde forberedt sig ved ikke at tage kage med). Men alle gik i kantinen her om eftermiddagen og købte en kage. Jeg købte en banan og tog så een af de gratis æbler som en kollega havde sat frem.
16 år9. september 2008 kl. 14:39
tynd74
det synes jeg var sejt gjort ;O)
16 år9. september 2008 kl. 17:20
Siden har den så hoppet rundt mellem 58 og 60 kilo sådan helt indenfor rammerne af det tilladte.
Så jeg kan melde en veloverstået og imødegået krise og en vægt, der er som den skal være.
Angående motion, så tror jeg faktisk jeg skal planlægge min motion hver måned for at tilpasse den til årstiden. Så her er mine planer for september.
Jeg har opdaget at det er blevet meget sværere at komme op kl 6 og få løbet, så jeg har andre planer nu. På torsdag skal jeg til aerobics - 1½ time. Min ambision er at få motion som svarer til ½ time om ugen, så med en halv times motion tidligere på ugen og så i weekenden samt to cykelture på arbejde hver uge, så er jeg faktisk hjemme med den.
Så min planlagte ugeplan ser således ud:
Mandag - ingen motion, evt cykel på arbejde
Tirsdag - En løbetur på 5 km
Onsdag - Cykel på eller fra arbejde
Torsdag - 1½ times aerobics
Fredag - Evt cykel hjem fra arbejde
Lørdag / Søndag: Løbetur
Senere, når vejret bliver dårligere, skal jeg have fundet en måde at få motion nok på uden at skulle cykle på arbejde. Jeg har en hemmelig ambision om at kunne løbe til og fra arbejde (godt 7 km) næste år, så måske vil jeg bruge firmaets løbebånd til at træne op i.