hej iakob
tillykke med at du holder vægten og der med har fundet en balance , trods små udskejelser og lidt overspisning ;-) skønt du har held med denne kostomlægning og at du formår at komme hurtig op på hesten igen efter en "slik dag"
jeg selv holder også vægten, på de 74kg
jeg har også det der sukker monster i disse dage og jeg plejer ellers aldrig at spise slik. jeg har mere lyst til kage osv. og det undre mig egentlig for nu har vi jo fået det undervejs i vægttabet ca 1 gang i ugen.
gad vide om det er underbevistheder der spiller os et puds med at vi tilbage til samme kampvægt som da vi startede ???
lise
Vejning Juli 2008
Du læser en tråd i debat > vægtvedligeholdtynd74
re: Vejning Juli 2008
17 år1. juli 2008 kl. 09:35
Kaktus (slettet)
Selvom jeg ikke er på vægt-vedligeholds-holdet (endnu) vil jeg lige sende et stort TILLYKKE til jer begge :)
Det er skønt, at høre om folk der er nået i mål og oven i købet formår at holde vægten - godt gået :)
Det er skønt, at høre om folk der er nået i mål og oven i købet formår at holde vægten - godt gået :)
17 år1. juli 2008 kl. 11:22
iakob
Tak Kaktus :-)
@Lise: Jeg tror at det er underbevistheden som spiller os en puds. Den tror at kuren er ovre nu - der er givet lidt mere frie tøjler og så presser de gamle vaner og ting man kan lide, sig på.
For mig er stabiliteten nu ikke nogen status quo - jeg må arbejde for at holde status quo. Ikke kæmpe, men arbejde. Arbejde med ikke at overspise, arbejde med at sige nej tak engang imellem, arbejde med ikke at blive fristet til at lave dessert fordi det er mandag, fordi det er fredag eller fordi det er weekend. Og så videre.
Især er det også arbejde fordi familien ikke længere har helt den samme forståelse for at man ikke bare æder løs. Sådan er det nok bare og det er svært på et andet niveau fordi nu er det lidt hverdag.. Men det er også lettere fordi man har øvelsen.
Man skal bare huske at sige engang imellem (det skal jeg i hvert tilfælde): Det er IKKE synd for dig at du ikke må spise alt det usunde som du har lyst til eller som bliver stillet foran dig.
@Lise: Jeg tror at det er underbevistheden som spiller os en puds. Den tror at kuren er ovre nu - der er givet lidt mere frie tøjler og så presser de gamle vaner og ting man kan lide, sig på.
For mig er stabiliteten nu ikke nogen status quo - jeg må arbejde for at holde status quo. Ikke kæmpe, men arbejde. Arbejde med ikke at overspise, arbejde med at sige nej tak engang imellem, arbejde med ikke at blive fristet til at lave dessert fordi det er mandag, fordi det er fredag eller fordi det er weekend. Og så videre.
Især er det også arbejde fordi familien ikke længere har helt den samme forståelse for at man ikke bare æder løs. Sådan er det nok bare og det er svært på et andet niveau fordi nu er det lidt hverdag.. Men det er også lettere fordi man har øvelsen.
Man skal bare huske at sige engang imellem (det skal jeg i hvert tilfælde): Det er IKKE synd for dig at du ikke må spise alt det usunde som du har lyst til eller som bliver stillet foran dig.
17 år1. juli 2008 kl. 14:16
tynd74
først tak til kaktus, det luner ;O)
iakob. jeg kan kun give dig ret i det du siger.
især det sidste. at det ikke er synd for os at vi ikke kan få det og det. ;-) jeg arbejder også med nejét stadigvæk og skal gøre det altid fremover, for det er mere synd for mig at være tyk og overvægtig end det er at spise forkert så hellere springe over de fleste gange man bliver budt og så stadig kun sige ja tak en gang imellem. og forblive slank og sund ;O) så nej det er ikke synd for os ;-)
lise
iakob. jeg kan kun give dig ret i det du siger.
især det sidste. at det ikke er synd for os at vi ikke kan få det og det. ;-) jeg arbejder også med nejét stadigvæk og skal gøre det altid fremover, for det er mere synd for mig at være tyk og overvægtig end det er at spise forkert så hellere springe over de fleste gange man bliver budt og så stadig kun sige ja tak en gang imellem. og forblive slank og sund ;O) så nej det er ikke synd for os ;-)
lise
17 år1. juli 2008 kl. 18:25
Anonym
Jeg er den anonyme, der tidligere har skrevet om smugspisning. Jeg har taget ca. et kilo på, så ligger nu på 67 kg. Men har menstruation så vil ikke lade det gå mig på. Jeg har sat mit mål til 67, men vil gerne være på den rigtige side. Jeg arbejder meget med mig selv og min psyke og har fundet nogle gode artikler i den forbindelse: iform.dk og iform.dk . Smugspisning og overspisning er stadig mine største problemer i forhold til at holde vægten, men ved at det er psyken, der skal arbejdes med.
17 år1. juli 2008 kl. 23:09
iakob
Tak for de links - jeg har lagt den med de fire tips på links på min blog (madogmotion.blogspot.com).
Mit største problem er faktisk ikke når jeg daffer alene rundt - men når der er sammenkomnst med usund spise. Et projektmøde hvor der serveres kage eller rundstykker, besøg hvor der kommer chokolade eller slik på bordet.
Det er som om at når jeg ikke lige er i centrum for opmærksomheden, så spiser jeg. Jeg keder mig måske en smule og så spiser jeg (især til projektmøder ;-).
Måske hænger det også sammen med at jeg ikke får helt nok søvn lige i tiden (jeg er nede på omkring mellem 6 og 7 timer) og det betyder nok at hvis jeg ikke er aktiv så sidder jeg og falder lidt hen.
Jeg må se at skruppe i seng noget tidligere :-)
Mit største problem er faktisk ikke når jeg daffer alene rundt - men når der er sammenkomnst med usund spise. Et projektmøde hvor der serveres kage eller rundstykker, besøg hvor der kommer chokolade eller slik på bordet.
Det er som om at når jeg ikke lige er i centrum for opmærksomheden, så spiser jeg. Jeg keder mig måske en smule og så spiser jeg (især til projektmøder ;-).
Måske hænger det også sammen med at jeg ikke får helt nok søvn lige i tiden (jeg er nede på omkring mellem 6 og 7 timer) og det betyder nok at hvis jeg ikke er aktiv så sidder jeg og falder lidt hen.
Jeg må se at skruppe i seng noget tidligere :-)
17 år2. juli 2008 kl. 09:07
Nå, men... jeg skriver jo stadig ind i madital - og jeg kan se på vægten at det går fint. De sidste 8 dage har jeg været under min mål-vægt og jeg har ikke været udenfor "sikkerhedszonen" på 2 kilo omkring min målvægt.
Jeg har haft lidt problemer med slikdagen - som også er den dag om ugen hvor jeg mødes med nogle kammerater og spiller. Jeg kan slet ikke styre mig. Heldigvis har min mave ikke samme kapacitet som før og jeg sætter også nogle lidt sundere valg frem - især frugt og tørret frugt. Det er stadig en total overspisningsdag med for meget sukker - men jeg når at indhente det igen i løbet af ugen så det ser ud til at jeg er ved at nå en ballance. Jeg skal bare hele tiden være obs på at det ikke bliver for meget.
Mine indtastninger passer nu ikke helt - fordi selvom jeg ikke tager på så påstår madital at jeg burde have tager 793 gram på i løbet af de sidste 4 uger. Så enten laver jeg mere motion end jeg påstår (ved husholdning mv) eller også så spiser jeg mindre.
Men alt i alt går det godt her.
Hvad med jer andre - holder I skansen?