Vejning Juni 2008

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold

#1
Vejning Juni 2008
Jeg har et vægttab på 900 gram i forhold til mit ønskemål - men jeg er lige startet på vægtvedligehold i sidste måned og det tager jo lidt tid at vænne sig til at spise det mere og især hvis man samtidigt er begyndt at dyrke lidt mere motion. Motivationen fejler ikke noget, men jeg har nu også arbejdet for at holde motivationen oppe - jeg tror især at det at starte på et motionsprogram (cykle på arbejde og kunne løbe 5 km, begge dele med målt tid og distance så jeg kan konkurrere med mig selv) har været en stor motivationsfaktor. Det og så al sommertøjet.

Jeg forsøger stadig at finde en balance, ikke på daglig basis for jeg har det fint med at have et lille underskud til hverdag så jeg kan spise igennem til fest uden at skulle bekymre mig over at jeg tager på.

Jeg er fortrøstningsfuld at den lille kilo vil komme rutchende tilbage i løbet af sommermåneden med sommerferie, grillmad og isvafler.

Hvordan går det med jer?
15 år3. juni 2008 kl. 09:08
#2
re: Vejning Juni 2008
Jeg tror faktisk jeg melder mig på din, da mit "vægttab" mere handler om at træne og tone kroppen til bikiniudfordringen.
Jeg fik taget en fedtprocentmåling i fitness den anden dag, hvor jeg samtidig blev vejet, men det var med tøj, mad og rimelig meget væske. Der sagde vægten 60,8 kilo, hvoraf 13 kilo var fedt. jeg kunne godt tænke mig det måske faldt en smule og fik muskler istedet, men er ellers okay tilfreds. Min mave skal dog lige trænes en smule mere markeret.
Jeg tager til USA i slutningen af denne måned i 6 uger, og der ved jeg at jeg ikke kommer til at tabe mig eller træne så meget som jeg plejer- jeg håber dog at shoppingturene etc. kan tælle lidt for motionen og at det højst er et par kilo, der sniger sig på - maden tror jeg ikke b,liver et problem, til gengæld bliver der nok drukket noget mere alkohol. Spørgsmålet er nu også hvor store mængder mad der kan ryge ned i Miamis og LA´s hede :-)
Jeg ligger i følge tallene herinde med et pænt underskud, men tallene duer altså ikke på mig- tager helt alvorligt på hvis jeg indtager flere kalorier end jeg gør nu. Jeg må have smadret min basalforbrænding på et tidspunkt i processen- øv øv!
15 år3. juni 2008 kl. 12:28
#3
re: Vejning Juni 2008
Lyder fedt med en tur til Miami og Los Angeles.

Og så i 6 uger. Skal du rejse med nogen? Måske kan du melde dig i et fitness center mens du er der - eller allerede nu tage kontakt / søge efter løbeklubber de pågældende steder så du kan komme ud og motionere med nogle amerikanere?

Bare pas lidt på og sørg for at nogen ved hvor du går hen.
15 år4. juni 2008 kl. 15:09
#4
re: Vejning Juni 2008
jeg holder vægten stabilt på de 75-76kg

jeg vil nu gerne ligge på de 74kg så der er lidt at skeje ud for til festlige lejligheder. eller uheldig spisning så som i går da min ældste datter blev indlagt på syghuset. yngste datter og jeg tog toget ved 14 tiden og så var vi ikke hjemme før 20.00
heldigvis havde vi ældste datter med hjem. og de fandt ud af hvad der var i vejen. siden hun ikke kunne få vejret. så det var en turbulent dag men uplanlagt spisning i en pølsevogn. det viste sig så på min skridttæller at jeg havde gået 11000 skridt og det var 7km så det satte sig heldigvis ikke.
men som du siger iakob, der skal også være plads til grillen findes frem og en is i ny og næ her i sommer varmen.
lise
15 år5. juni 2008 kl. 13:47
#5
re: Vejning Juni 2008
Ja jeg glæder mig som et lille barn!
Vi rejser to afsted, mig og min bedste veninde. Tror det bliver en smule svært med fitnesscenter, men agter at stå tidligt op hver morgen og lige gå/løbe en time for mig selv samt lave de daglige styrkeøvelser. Det er ikke meget, men samtidig er det ferie og jeg spiser ikke søde sager overhoved
15 år6. juni 2008 kl. 11:07


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });