puha iakob, jeg kan virkelig godt følge det du siger her, med om man overhovdet vil kunne holde det vægt tab. Jeg har heldigvis laaaaaaaaaang vej før jeg når der til hvor jeg skal holde vægten, i øjeblikket skal jeg bare tabe mig. Men jo tanken har strejfet mig mange om jeg overhovdet er i stand til at kunne holde vægten.
Mine tanker er udmidlibart at prøve at spise som nu, eller lidt flere kalroier, og begynder jeg at tage den mindste smule på, så må jeg på den igen, med at gå¨ned i kalroier. Jeg tror ikke på det kan undgåes helt at det bliver en stor rutche tur op og ned sådan. Men jeg ved det jo ikke før jeg aktuelt står i det... lige nu gælder det bare for mig om at komme så langt ned som muligt i vægt..
De bedste hilsner
julle
#2 af julle99 (slettet)
I løbet af dagen fik jeg 1000 kj for meget (vistnok omkring 240 kcal) - altså en faktisk overspisning. Det betyder ikke så meget for min kur lige nu, højst et par dage.
Men jeg har brug for at reflektere lidt over dagen. Og vil gerne høre jeres kommentarer.
Generelt synes jeg ikke jeg overspiste. Jeg spiste mellem 1½-2 gange så meget til hver måltid som jeg normalt gør og stort set al mad var jo usund, så det er ikke så sært at kalorierne løb op. Jeg kunne sagtens have spist mere - især til kaffe hvor der var den ondeste chokoladelagkage (den kunne *ingen* spise mere end et stykke af), fødselsdagsbollekagemand med slik (jeg fik en enkelt laber larve ellers modstod jeg fristelserne fra slikket). Men jeg kunne også have spist mindre - og sidder nu med en lidt underlig følelse af at det burde jeg måske have gjort samtidigt med at jeg jo også synes at det er ok at spise lidt mere til fest.
Men jeg kan se at min trang til at putte i munden skal holdes i stram snor for al evighed. Jeg vil aldrig, aldrig nogen sinde kunne komme igennem en fødselsdag uden at måtte nægte mig selv slik og guf og kage fordi ellers vil jeg bare spise til der ikke er mere.
Et andet problem er at jeg jo ligesom alle andre bliver budt til ret mange ting i løbet af et år. Jeg sidder her og er lidt bange for at det er så mange at hvis jeg slår mig løs (dvs spiser kage, flødestuvede kartofler etc etc - men i normale-små portioner) til hver fødselsdag, firmafest, jubilæum mv mv - at så er det i sidste ende for meget og at jeg bliver tyk igen.
Har I andre det også sådan? Hvilke tanker har I gjort jer?
Næste gang jeg skal noget, så er det min nieces 3 års fødselsdag. Så står den jo nok på sukker, sukker og slik som enhver børnefødselsdag med respekt for sig selv. Nu er min opgave så at finde ud af hvad jeg skal stille o pmed den dag... nogen ideer?