det kan tilføjes, at jeg godt ved jeg på ingen måde er overvægtig. men som enhver anden vil man jo godt se ud af sit bedste - specielt når man kan huske hvor meget et par kg/cm hjælper.
men det er også derfor at det ikke ligefrem rasler af.
til kosten kan det tilføjes at jeg før i tiden altid spiste frugt og yoghurt om morgenen. jeg har nu ændret dette, og spiser 2 rugbrød m. banan. (evt også knækbrød og æble) - simpelthen fordi jeg har en idé om, at det er godt at starte ud med noget, som maven skal arbejde med. tror I ikke det passer meget godt?
#2 af skatterpatter (slettet)
i en lille halvlanden måneds tid spiste jeg så ret sundt - en gang i mellem spiste jeg da usundt, men ikke som jeg ellers godt kunne. spiste mange grøntsager, fisk og ik så meget pasta/ris. jeg spiste til hverdag 12-1400kcal, (somme dage dog mere, hvis jeg fx spiste ude) og begyndte at motionere en lille tand mere. men der skete ik rigtigt noget.
for en uges tid siden lagde jeg så stilen lidt om, eftersom der kun var 2½ uge tilbage. for et eller andet måtte jeg jo have gjort galt! overvejede om det måske var den store mængde yoghurt og mælk jeg indtog. hmm...
men nu spiser jeg så ca 1000kcal om dagen. (jeg motionere som før - sådan i rimelig mængder) og jeg sørger virkelig for, ikke at ødelægge det en eneste gang på de 2½ uge. min kost består stort set af det samme hver dag.
4-6 små skiver rugbrød m banan, hytteost, laks el. philadelphia (300-500kcal)
2-5 skriver groft knækbrød(80-200kcal)
2 gange blandet salat (i alt 200 kcal)
150-250g yoghurt evt med lidt cerial (50-120 kcal)
1-2æbler i både evt. med rosiner (50-140 kcal)
i alt ca 1000kcal
nu er der så endelig sket noget. har tabt mig i taljen og lidt på maven. taber mig altid først i taljen, så når først jeg kan se noget dér, ved jeg, at så skulle resten også komme, hvis jeg holder stilen.
men så er det jeg overvejer om jeg får "nok" til at holde mit stofskifte i gang? om jeg i virkeligheden begår en bjørnetjeneste idet min krop bliver vænnet til ikke at få mere, og når den så gør, tager jeg det lynhurtigt på igen?
forsøger vha rugbrød og knækbrødet at få en masse grove kostfibre ind, så kroppen har noget at arbejde med.
men er der nogle af jer der har noget fornuftigt at sige til alt dette?