Hej Cibbe!
Tillykke med dit valg af ny livsstil. Jeg synes det er stærkt gået af dig i den forløbne uge. Jeg kan måske lige blive lidt bekymret for om du har en forventning om at et vægttab kan fortsætte med den fart, for det er den fælde jeg er røget i rigtigt mange gange. Det skal gå hurtigt, jeg er utålmodig, og så.... en enkelt "syndedag" og alt falder til jorden. Og det falder ikke bare til jorden, jeg går i æde-tilstand, og jeg ved at mange har det på samme måde. Hvis jeg må komme med et råd til dig, så vil jeg anbefale dig at overveje om du kunne sætte dine mål lidt mere tålmodige og kærlige overfor dig selv??? Hvis du synes mit råd er dumt, så bare glem det - du bad jo ikke om det :o)
KH Elizabeth
#2 af Elizabeth (slettet)
Tak for dejlige og brugbare indlæg i forum.
Jeg fandt denne side for en uge siden i dag. Jeg havde ikke forestillet mig at jeg skulle blive så bidt af at tælle kalorier, men et eller andet skulle der bare ske, da jeg nu 1½ år efter fødslen af vores andet barn stadig lider under forhøjet blodtryk, som følge af en svangerskabsforgiftning, der endte i for tidlig fødsel. I dag går alt godt, bortset fra at min vægt stadig stiger, og jeg efterhånden føler mig som en flodhest. Men HURRAAAA, jeg har bestemt mig til at veje mig en gang i ugen, hvilket så absolut måtte blive idag, eftersom det er en uge siden at jeg startede med denne livsstilsændring. Og vægten kunne sige et fald fra 87 til 85,5 kg. Men er det ellers onsdag der er veje-dag herinde??
Mit første mål er at komme på 80 kg inden udgangen af maj, hvilket svarer til 1 kg om ugen. så det ser absolut lovende ud. Ellers er det mit mål at nå ned på min 75 kg her inden sommer. Der har jeg ikke været siden jeg blev gravid første gang for snart 7 år siden. Men delmålet på 1 kg pr uge er nået, og det udelukkende ved at følge med i kosten og sørge for ikke at få for mange KJ i forhold til det forbrugte. TAK for en virkelig hjælpende hånd i denne side, der virker virkelig gennemarbejdet! I har givet mig optimismen og troen på at det kan lykkedes.
\Cibbe