Hej cowgirlie... Jeg tror at du skal tage det med vægten stille og roligt. Rigtig mange kvinder har komplekser med deres krop, også selvom de ikke er overvægtige eller ligefrem er meget tynde. Det lyder ikke som om du er overvægtig, så måske skal du bare begynde at dyrke noget motion. Det er sundt og det strammer kroppen op... Du skal bare finde noget du kan lide. Personligt synes jeg at badminton er sjovt og så får man også fine lår og baller af det:) Motion giver højt selvværd, også selvom man ikke ændrer sine spisevaner. I stedet for helt at holde op med at spise usundt, så prøv at få udskiftet noget af det usunde med fx. frugt og andre sunde madvarer...
Du skal endelig ikke stoppe med at spise, for det kan ende helt galt. En af mine bekendte havde det på et tidspunkt ligesom dig, og hun endte med bulimi og det blev hun altså ikke lykkeligere af.
Du kan ringe til børnetelefonen hvis du har brug for råd og vejledning, eller bare en at snakke med... Tlf: 35 55 55 55. Du kan evt. også besøge boernenettet.dk. Håber det hjalp dig...
#2 af bruger slettet
nu har jeg kommet til at spise for meget den sidste uge. Og har ikke lavet så meget motion. Jeg har ikke så meget viljestyrke og motivationer til at tabe mig som jeg havde for starten.
Og jeg indseer at jeg ikke kan klare det alene. Jeg er 14 år, og derfor kan jeg ikke tilmeldes til steder som fx. SlankeDoktor eller WeightWatchers - og jeg kan hellere ikke komme på julemærkehjem for jeg skal på efterskole og jeg er ikke vildt overvægtig.. min bmi ligger ikke over 25 i hvert fald..
Kender i nogle steder hvor man kan få HJÆLP og support samt råd i dagligdagen for UNGE evt- 13 til 17 årig eller lign..
Har virkelig brug for at tabe mig, for ellers har jeg det bare ikke godt. Det er lissom blevet en ting som jeg er opsat af selvom det somme tider slipper op..
og jeg vil IKKE for guds skyld komme op i SPISEFORSTYRELSER.. og det KAN være fristende at bare stoppe med at spise som mange unge gør og så få anoraksi... eller bolumi..
håber i kan hjælpe mig!
(kan ikke få hjælp af mine forældre desværre.)