Vægttab som 60 årig uden skjoldbruskkirtel

Du læser en tråd i debat > vægttab

#1
Vægttab som 60 årig uden skjoldbruskkirtel
Haløjsa , efter at ha været med her en uge og talt kcal , skullle jeg godt nok på weekend med job og var temmelig spændt da jeg gik på vægten , og der var også + 3 kg . Er her andre som kender til de samme problematikker .
50 uger15. maj 2023 kl. 17:06
#2
Tal med din læge
Hvis vægtøgningen fortsætter, uden du selv ved hvorfor (overspisning, etc.) skal du tale med din læge om de drastiske ændringer.

Vej dig gerne hver dag på samme tid om morgenen, efter første toiletbesøg - men inden dagens første indtag af væske og mad. På den måde kan du mest præcist se hvor meget det stiger per dag. Notér dag for dag, hvor meget vægten stiger, det er vigtig info for lægen.

Det er for voldsomt at tage så meget på, på kun 1 uge........At tage 3 kg på, på så kort tid, kan være alvorligt - hvis du, som du skriver, helt ærligt altså ikke har grovædt, og har passet på med at ikke indtage for mange kcal.......

Det kunne være væske du har ophobet pga. en evt. kredsløbslidelse - og det skal tages ret seriøst, da uforklarlig og hurtig vægtøgning er en af de første tegn på, at der er et organ der ikke fungerer som de skal. Få snakket med din læge - er rådet fra en hvis mor havde en hjertesygdom, hvor massiv vægtøgning på få dage, er en "rød lampe"........jeg har forresten selv kronisk lavt stofskifte, dog fungerer min skjoldsbruskkirtel lidt endnu....


Vh Eva.

50 uger15. maj 2023 kl. 23:21
#3
.....jeg regner med at du får stofskiftemedicin?.....Det kan også være det bare er den, der skal justeres lidt.....

VH
50 uger15. maj 2023 kl. 23:42
#4
Tak for jeres svar , jo jeg tar det alvorligt og nu vejer jeg mig hver morgen efter toiletbesøg og fra i går til i morges var den gået 200 gr. ned . Og ja jeg tar Tirosint hver dag .
50 uger17. maj 2023 kl. 13:33
#5
Vægten går ned igen 😃😃🌞
50 uger18. maj 2023 kl. 18:57
#6
Pyyyh :-)
50 uger19. maj 2023 kl. 19:31


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });