Min vægt stiger...

Du læser en tråd i debat > vægttab

#1
Min vægt stiger...
Hej folkens. Her kommer lige min historie i korte træk. For 5 år siden vejede jeg 93kg. Jeg var på psykofarmaka og levede ikke vanvittigt sundt. Så mødte jeg min nuværende mand og sammen ændrede vi livstil. Tilbage i efteråret 2013 vejer jeg 59kg, og bliver gravid med min datter. Jeg vejede 66.1 kg lige før min datter blev født. 2 måneder efter vejede jeg 55kg. Der lå jeg rigtig godt. Men så lige så stille - med start ca for et år siden (ca samme tid jeg fik hormon spiral) begyndte min vægt at stige. Ganske langsomt først...men sikkert opad.

Det skal siges at jeg spiser nok lidt flere kulhydrater nu end jeg gjorde før, men ellers er livsstilen stort set den samme. Hovedsageligt sundt. Jeg indtager ca 1200- 1400 kcal om dagen til hverdag og forbrænder gennemsnitslig 400 kcal om dagen på gå- og cykelture. Hvis vi er ude at spise eller til fødselsdag spiser jeg en anelse flere kcal - men tit og ofte bliver der også motioneret lidt mere de dage.

Jeg har ikke haft menstruations blødning siden jeg blev gravid - men siden jeg fik spiral har jeg haft muren i maven flere gange om ugen og plet blødt jævnligt. Hsr desuden været kronisk oppustet. Det er også først for nyligt jeg er begyndt at sove ...min datter er en af dem der ikke har ville sove igennem overhovedet ...men nu hjælper det på det (hun er 22 mdr) . Jeg har også let til stress. Nu siger min vægt 63 kg og den siger ca 100g i ugen...det har den gjort ca siden 61kg ...er der nogen der har en ide om hvorfor min krop pludselig er sådan...der hænger simpelthen et bildæk af væske på min mave der bare vokser...
7 år13. maj 2016 kl. 11:13
#2
Hej Kitecat
Det kan da virke som om din krop ikke kan lide hormonspiralen. Har du ikke mulighed for at prøve noget andet i f.ex. 3 måneder, og se om det hjælper.
Jeg ved godt det er ubehageligt at få fjernet en spiral, men du har det jo heller ikke godt nu.
Hvad med at spørge din læge?
Hej, Alinea
7 år19. maj 2016 kl. 11:20
#3
I Tyskland får kvinder i stor stil fjernet de nye lavhormon-spiraler igen, da alle bivirkninger ikke er blevet medtaget på de indlægssedler, der følger med.
7 år2. juni 2016 kl. 10:36
#4
Tjek de amerikanske sider omkring bivirkninger. Der er mange som du beskriver. Vægtøgning, oppustethed, vand i kroppen, smerter mm.
Jeg har selv fået fjernet min pga. uhyggeligt mange bivirkninger (både fysiske og psykiske)
7 år30. august 2016 kl. 14:20
#5
Efter jeg fik en hormonspiral har jeg pludselig meget nemmere ved at tage på, og sværere ved at tabe end jeg havde førhen. så takket været min hormonspiral er der røget i alt 25 kg på.
7 år15. september 2016 kl. 12:21
#6
Der er noget helt galt i Danmark (måske hele verden) hvis voksne, fornuftige mennesker rent faktisk mener de skal leve for 1200-1400 kcal om dagen! "At leve i kronisk kalorie- og næringsunderskud er ikke bæredygtigt og en af de største stopklodser ift at få genetableret balancen i dit hormon- , immun-, og nervesystem og få en stærk, sund og spændstig krop." (citat Anna Bogdanova). Så mon ikke det er din krop som gør oprør på den tortur du har udsat den for alt for længe? :)

Jeg ville sørge for at få repareret forbrændingen, fx med førnævnte Anna Bogdanovas bog Skyhøj Forbrænding. Alternativt så mere muskelopbyggende motion, så forbrændingen bliver stimuleret.
6 år1. maj 2017 kl. 11:20


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });