Centimeter frem for kilo

Du læser en tråd i debat > vægttab

#1
Centimeter frem for kilo
Hej!
Jeg er helt ny herinde, så jeg undskylder på forhånd, hvis jeg får postet det her forkert.
Jeg er i den situation, at jeg skal tabe mig en hel del, og jeg er kun lige begyndt! Jeg ved faktisk ikke, hvor meget jeg vejer, for jeg ejer ikke en vægt. Til gengæld ved jeg, at jeg er 167 cm høj (ca.), at jeg bruger mellem XL og 2XL i tøj.
Den bedste måde, hvorpå jeg kan bedømme, om jeg har tabt mig, er derfor ved at se, om det tøj (som jeg på nuværende tidspunkt ikke kan passe) passer! Og derfor vil jeg notere mine fremskridt ved at måle mig enten hver anden uge, eller månedligt med mit spritnye målebånd.

Det motiverer mig rigtig meget at tænke på, at jeg gerne vil være en normal str. M. Eller at jeg ikke længere fylder så meget på et bussæde/flysæde/sæde i en rutsjebane i forlystelsespark.

Er der andre end mig, som holder styr på deres vægttab på den måde? Og hvis I gør, hvor hurtigt oplevede I ændringer i jeres tøjstørrelse i forbindelse med jeres vægttab? Hvor meget skulle I tabe for at gå en størrelse ned i tøj?
7 år2. maj 2016 kl. 13:52
#2
Velkommen til :-)
Jeg startede selv uden en badevægt. Med en kampvægt på lige over de 100 - anslået ud fra, at jeg hos lægen et års tid tidligere var blevet vejet til 96, og siden havde taget en næsten en buksestørrelse på. Nu er der jo stor forskel på tøjstørrelser, afhængig af mærke og pasform, men jeg var nået op i en str. 48 - 50, afhængig af, hvor tæt det måtte sidde. Da bukserne (efter ca. et halvt år) skulle foldes to gange rundt om bæltet for ikke at have hængerøv, købte jeg nye i str. 44. Kort efter blev jeg vejet til 82 kg. Dem kan jeg nu trække af uden at knappe op, og jeg har siden da tabt 6-7 kg. Så 6-10 kilo pr. tøjstørrelse, sådan cirka. Jeg købte så for et års tid siden en vægt, og der er faktisk gået lidt sport i det, når man kan se selv de små fremskridt. Du kan jo fint måle fremskridtene med målebåndet, og taste dem ind her på siden, så du kan se resultatet i et diagram. Men ellers har mange svømmehaller en vægt stående i omklædningsrummet - så kunne du være med i vores "ugens taber". :-)
7 år2. maj 2016 kl. 16:14
#3
Mange tak!

Uh, det ville ikke gøre mig noget, hvis der var 6-10 kg mellem tøjstørrelserne, men jeg er temmelig realistisk omkring, at jeg nok i mit tilfælde skal af med en 15 kg eller sådan noget, før jeg kan gå en tøjstørrelse ned. :P

Ja det kunne selvfølgelig være sjovt nok at være med i ugens taber :D Men jeg tror, jeg venter med at købe en vægt til der er gået lidt længere tid. Sidst jeg tabte mig (host for 4 år siden), der blev jeg besat af at veje mig hele tiden, så for min egen skyld, så tror jeg, det er bedst, jeg starter med målebåndet. Og ja, det er skidesmart med de diagrammer. Det gør meget for mig, at jeg visuelt kan se en forskel :)
7 år3. maj 2016 kl. 11:19


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });