Ny her!

Du læser en tråd i debat > vægttab

#1
Ny her!
Hej alle,

Har lige fundet dette forum, da jeg læste Henrik Duers bog "Kuren".
Skal kun tabe mig 5-6 kg., men har svært ved det, og trænger til noget inspiration. Jeg har en svær KOL, og derfor dyrker jeg ikke meget motion, for ikke at sige slet ingenting. Så det bliver mest ved fokus på mad.
Jeg er 62 år, og oplever, at det er blevet betydeligt sværere at tabe mig end tidligere.

Glæder mig til at følge med i de andres tråde.

Venlig hilsen
Birte
9 år13. februar 2015 kl. 14:17
#2
Hej Birte!
Velkommen til en super side :-)
Det gør mig ondt med din sygdom - KOL er noget af det værste. Min nabo har det også i svær grad og hun er den direkte årsag til at min mand og jeg holdte op med at ryge i 2010. Vi blev rædselsslagne over at høre og se hvordan hun havde/har det.
Min nabo har også meget svært ved at få motion, men det skal så lige siges at hun desværre har en gammel skade på den ene ankel hvad der har ført til at hun har en meget dårlig balance + hun er noget ældre end dig - snart 75 selvom det jo ikke er noget at snakke om idag.
Jeg håber du får noget ud af Madital det er som sagt en super side og jeg har tabt mig rigtig meget vha denne.
Kærlig hilsen Vibse.
9 år18. februar 2015 kl. 11:40
#3
Tak for velkomsten
Hej Spacy,

Tak for din velkomsthilsen.
Jeg læste din beskrivelse af dig selv, og ser, at du også har sværere ved at tabe dig efter overgangsalderen. Og du har ret: Det er en voldsom yo-yo effekt, du lider under.
Ja, den KOL ødelægger meget. Og i forbindelse med slankekur, er det ærgerligt, at jeg ikke kan motionere.
Jeg synes, at det er flot, at du har tabt dig så meget!

Venlig hilsen
Birte
9 år18. februar 2015 kl. 18:08
#4
Hej Birte. Måske kunne du faktisk finde noget motion, der hjælper dig. Prøv at se her. (et forældet link til lunge.dk er blevet fjernet)
Hilsen Elin
9 år14. marts 2015 kl. 11:16


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });